بیماری کرونا در بین مددجویان آسایشگاه کهریزک با اعمال تدابیر بهداشتی و مراقبتی شدید تحت کنترل درآمد.

آسایشگاه

همشهری آنلاین- مهین قاسمخانی: جانشین رئیس ستاد مدیریت بحران کرونا آسایشگاه کهریزک با بیان اینکه در آخرین آزمایش های انجام شده، در بین مددجویان آسایشگاه کهریزک هیچ مورد جدیدی گزارش نشده است گفت: ۱۶اسفند سال گذشته نخستین مورد از ابتلای مددجویان آسایشگاه خیریه کهریزک به ویروس کرونا تأیید شد و ما قرنطینه آسایشگاه را از ۲۳اسفند آٰغاز کردیم. این درحالی بود که مدت ها پیش از آن تدابیر ویژه ای برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در مجموعه کهریزک آغاز شده بود که از جمله آنها می توان به ممنوعیت ملاقات های عمومی با مددجویان، استفاده گسترده از انواع لوازم ضدعفونی کننده و بهداشتی و... اشاره کرد.

دکتر حمیده پورفهیم با بیان اینکه اکنون کارکنان آسایشگاه به ۲گروه تقسیم شده اند گفت: هرگروه به مدت ۲هفته در آسایشگاه خدمت می کنند و سپس جای خود را به گروه بعدی می دهند. این شیوه مدیریت با هدف کنترل این بیماری در پیش گرفته شده است.

پورفهیم با اشاره به دشواری های پیش آمده در اثر ابتلای برخی از مددجویان آسایشگاه خیریه کهریزک به ویروس کرونا افزود: تا پیش از شیوع ویروس کرونا، تمامی فعالیت های ما محدود به کارهای مراقبتی و توانبخشی بود و در زمینه مقابله با بیماری های عفونی تجربه ای نداشتیم. بعد از تأیید ابتلای نخستین مددجو به ویروس کرونا ارگان ها و نهادهای مختلف به کمک ما آمدند. به خصوص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شبکه بهداشت جنوب تمام قد در کنار ما قرار گرفتند و کارکنان ما را با شیوه های مقابله با شیوع این بیماری آشنا کردند. بنیاد مستضعفان، آتش نشانی و شهرداری تهران در کنار ما بودند و همچنان کار گندزدایی از بخش های مختلف به صورت مداوم انجام می شود.

جانشین رئیس ستاد بحران آسایشگاه کهریزک با قدردانی از همکاری خوب خیران و نهادهای مختلف گفت: مصرف مواد شوینده، ضدعفونی کننده، اقلام بهداشتی مانند دستکش های لاتکس، ماسک و... در این آسایشگاه افزایش پیدا کرده و در نتیجه هزینه های نگهداری از مددجویان هم سنگین تر از قبل شده است. در گذشته هزار و ۳۰۰نیکوکار خانم و آقا در امور مختلف از جمله استحمام مددجویان به ما کمک می کردند که با شیوع این ویروس، ما عملا فرصت بهره مندی از وجود این افراد خیر را از دست دادیم. به همه این مشکلات شیوع سریع بیماری را هم باید اضافه کرد. با این حال خوشبختانه مردم در این شرایط هم ما را تنها نگذاشتند و در زمینه تهیه ملزومات بهداشتی از قبیل ماسک، دستکش، گان و... به کمک ما آمدند.

پورفهیم با اشاره به ایجاد ۳بخش قرنطینه در آسایشگاه اضافه کرد: بسیاری از بیماران کرونایی ما علائم شدید نداشتند و در بخش های قرنطینه نگهداری شدند و در نهایت حال عمومی آنها بهبود یافت و فقط ۲۲نفر به بیمارستان ها اعزام شدند.

او با بیان اینکه کنترل ابتلای مددجویان به ویروس کرونا به معنای پایان بحران نیست گفت: در این آسایشگاه ۲۱بخش داریم که هر بخش کاملا به صورت قرنطینه ای اداره می شود. کارکنان هربخش در همانجا زندگی می کنند و ارتباطی با بخش های دیگر ندارند. این اقدام با هدف کاهش خطر ابتلای مددجویان انجام شده است.

کد خبر 501249

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha