معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان اسدآباد گفت: تمامی متصدیان و شاغلان نانوایی‌های سطح شهرستان موظف به رعایت طرح فاصله‌گذاری هوشمند هستند و در این راستا با آموزش و اطلاع‌رسانی باید آن‌ها را نسبت به مرحله جدید طرح هوشمند فاصله‌گذاری آشنا کرد.

نانوایی کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، حمزه عبدکوند سه‌شنبه ۲۶ فروردین‌ در جلسه بررسی وضعیت بهداشتی نانوایان در بحث کنترل و پیشگیری از کرونا ویروس در اسدآباد، اظهار کرد: شهرستان اسدآباد دارای ۱۲۲ واحد نانوایی بوده که توسط اتاق اصناف شهرستان در طول سال گذشته ۵۰۰ مورد بازرسی انجام‌شده که بر اساس این آمار به‌طور میانگین چهار بار از هر نانوایی بازدید شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان اسدآباد، استان همدان تعداد بازدیدهای گشت مشترک از سطح نانوایی‌ها را در سال گذشته ۵۰ مورد برشمرد و تصریح کرد: از زمان شیوع کرونا ویروس تاکنون بیش از ۶۰۰۰ ماسک و دستکش توسط اتحادیه نانوایان در بین واحدهای نانوایی در راستای بهداشت و سلامت جامعه به‌صورت رایگان توزیع‌شده است.

رعایت بهداشت فردی شاغلان نانوایی‌ها، بهداشت چانه و خمیر نانوایی‌ها، بهداشت ابزار و تجهیزات نانوایی، استفاده از کلاه و ماسک و روپوش و ضدعفونی فضای نانوایی ازجمله مواردی بود که عبدکوند در این جلسه به آن تأکید کرد و یادآور شد: نانوایی‌ها حتی‌الامکان از دریافت پول نقد خودداری و از طریق دستگاه کارت‌خوان پول خود را از مشتریان در راستای بهداشت و سلامت جامعه دریافت کنند.

وی در رابطه باعرضه نان توسط برخی از سوپرمارکت‌ها و مغازه‌ها نیز یادآور شد: در این رابطه نیاز است برای آن راهکاری مناسب بررسی شود و چند نانوایی که دارای عرضه نان باکیفیت هستند را برای عرضه نان به فروشگاه‌ها انتخاب کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان اسدآباد در پایان خطاب به نانوایان تأکید کرد: با نانوایانی که رعایت بهداشت را نکنند، برخورد خواهد شد.
 

کد خبر 501248

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha