رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان اینکه اعزام مشمولان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و غربالگری انجام می شود، گفت: تاکنون حتی یک مورد فوتی از سربازان به دلیل بیماری کرونا در پادگان‌های نظامی و انتظامی گزارش نشده است.

سربازی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، سردار تقی مهری گفت: اعزام مشمولان خدمت سربازی در تاریخ‌های یکم و سوم اردیبهشت به مراکز آموزش نیروهای مسلح با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود. 

وی ادامه داد: اعزام مشمولان در تاریخ‌های ذکرشده با رعایت کامل طرح فاصله‌گذاری و انجام غربالگری انجام می‌شود. ممکن است برخی از مشمولان با توجه به شرایط به صورت انفرادی اعزام شوند و برخی دیگر به صورت جمعی با رعایت کامل فاصله‌گذاری اعزام شوند. 

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا تصریح کرد: مشمولان در ابتدای ورود تب‌سنجی و معاینه می شوند و پس از غربالگری مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی در اختیارشان قرار داده می شود و سپس اعزام می‌شوند. چنانچه مشمولی از نظر پزشکی دچار مشکل بود، از اعزام وی خودداری می‌شود.

سردار مهری با تاکید بر اینکه تمام تمهیدات لازم برای اعزام مشمولان به خدمت سربازی اندیشیده شده است، خاطرنشان کرد: ستاد کل نیروهای مسلح نیز تدابیری را برای اعزام این مشمولان ابلاغ کرده‌ است. همچنین در دوره آموزش نیز تدابیری از سوی ستاد کل ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: مدت آموزش سربازان کوتاه‌تر شده است و دوره‌های تئوری هم کاهش یافته است و برگزاری کلاس‌ها و حضور در خوابگاه‌ها برای مشمولان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله مناسب انجام می‌شود. 

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا در پاسخ به سوالی درباره وضعیت خوابگاه‌ها و پادگان‌ها در پی شیوع کرونا عنوان کرد: خوشبختانه تاکنون حتی یک مورد از فوت سربازان در پادگان‌ها و مقرهای نظامی گزارش نشده است و این نشان می‌دهد که پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های بهداشتی در مقرهای نظامی و انتظامی به خوبی رعایت می‌شود.

سردار مهری خاطرنشان کرد: به نظر ما مکان‌های نظامی و انتظامی از شهرها امن‌تر هستند. چراکه پروتکل‌ها به شدت رعایت می‌شود و امکانات بهداشتی در اختیار سربازان قرار می‌گیرد و به طور مستمر این مکان‌ها ضدعفونی می‌شود و تمام دستورالعمل‌های معاونت بهداشت ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرده است به خوبی موارد رعایت می‌شود و این امر باعث شده که مقر نظامی و انتظامی بهداشتی‌تر و امن‌تر از سایر اماکن در سطح جامعه به ویژه شهرها باشد.

کد خبر 501167

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha