مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: بر اثر جاری شدن سیل، بارش تگرگ و سرمازدگی در سال زراعی جاری افزون بر دو هزار و ۷۲۱ میلیارد ریال خسارت به باغداران و کشاورزان نیشابور وارد شد.

سرمازدگی باغ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدعلی فرهمندراد روز سه‌شنبه ۲۶ فروردین افزود: سرمازدگی و سیل طی چند روز گذشته باعث بروز خسارت به هشت هزار و ۶۱۴ هکتار محصولات باغی شامل بادام دیم، گردو، انگور و زردآلو و اراضی کشاورزی در نیشابور شد.

وی ادامه داد: طی این مدت بر اثر این حوادث طبیعی از چهار هزار و ۱۸۸ هکتار باغ‌های کشاورزان در بخش زبرخان بین ۱۷ تا ۱۰۰ درصد و در بخش مرکزی از هزار و ۸۵۰ هکتار باغات بین ۴۰ تا ۱۰۰ درصد دچار خسارت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: همچنین در بخش میان‌جلگه از ۷۹۵ هکتار باغ بین ۹ تا ۱۰۰ درصد و در بخش سرولایت ۱۰۰ درصد هزار و ۷۵۱ هکتار باغ‌های کشاورزان دچار خسارت شد.

فرهمندراد افزود: طی بارندگی‌های اخیر نیز ۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت زراعت زیره در بخش میان‌جلگه دچار خسارت صددرصدی سیل شد و به ۶۹۰ هکتار از اراضی کشاورزی این بخش شامل زراعت یونجه، گندم و جو نیز بین ۱۰ تا ۵۰ درصد خسارت وارد شد.

وی ادامه داد: در سرمای اخیر بیشترین میزان خسارات به باغ‌های بادام دیم، گردو و انگور وارد شد زیرا هنوز فصل برداشت این محصولات هنوز فرا نرسیده است و سرمای اخیر باعث ریختن بسیاری از گل‌ها و محصولات سردرختی شد.

مرکز شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۲ کیلومتری غرب مشهد، استان خراسان رضوی قرار دارد.

کد خبر 501105

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خراسان رضوی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha