سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
۰ نفر

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، امروز سه‌شنبه ۲۶ فروردین ماه کیفیت هوا در بیشتر مناطق پایتخت در وضعیت سالم قرار خواهد داشت.

برج ميلاد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، نتایج حاصل از پیش‌بینی‌های انجام ‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا حاکی از آن است که صبح امروز بر میزان غلظت ذرات معلق نسبت به ساعات گذشته افزوده خواهد شد که عمدتاً ناشی از کاهش تندی باد و افزایش تردد خودروها است، با این ‌حال کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت سالم قرار خواهد داشت.

با تداوم روند کاهش تندی باد در طول روز و احتمال بارش پراکنده در برخی ساعات شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها محدود می‌شود و انتظار می‌رود در مناطق پرتردد کیفیت هوا کاهش پیدا کند.

با افزایش ترافیک شبانگاهی شهر تهران نیز افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود؛ هرچند در ساعات پایانی امروز افزایش تندی باد تا حدودی سبب بهبود کیفیت هوا می‌شود.

وزش باد از نخستین ساعات فردا سبب پراکندگی آلاینده‌ها از سطح شهر تهران خواهد شد و صبح فردا شاهد برقراری شرایط سالم در بیشتر مناطق خواهیم بود.

طی روز با افزایش ناپایداری جوی در بیشتر مناطق کیفیت هوا در وضعیت مطلوب باقی خواهد ماند. در شامگاه فردا با وجود افزایش تردد خودروها احتمال می‌رود در بیشتر مناطق پایتخت کیفیت هوا در وضعیت سالم قرار گیرد که عمدتا ناشی از حاکمیت جو ناپایدار و وزش باد مؤثر خواهد بود.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته‌ ۵۵ و هوا در شرایط قابل قبول (سالم) بود. این شاخص هم‌اکنون ۷۲ و هوا در شرایط قابل قبول است.

کد خبر 501082

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha