مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
۰ نفر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: ۲۰ هزار واحد صنفی استان به منظور اجرای پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا در حین فعالیت در سامانه سلامت ثبت‌نام و کد رهگیری دریافت کرده‌اند.

ویروس کرونا

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از ایرنا، منوچهر حبیبی در نشست کارگروه کمیته هفت‌گانه کرونا در استان قزوین با بیان اینکه ۲۰ هزار واحد صنفی و صنعتی استان قزوین وارد سامانه سلامت شده و ثبت نام کردند، اضافه کرد: در شرایط فعلی تمام فعالیت صنوف و واحدهای کم‌خطر مشروط به رعایت اصول بهداشتی است.

وی با بیان اینکه در برخورد متخلفان و تهدیدکنندگان سلامت جامعه اغماضی وجود ندارد و سلامت مردم از همه چیز مهم‌تر است، اظهار کرد: برخی اصناف در خصوص رعایت نکات بهداشتی دقت لازم را ندارند که باید به آنها هشدارهای لازم از سوی اتحادیه‌ها داده شود.

این مسئول گفت: برخی از مغازه‌داران در واحدهای صنفی با نصب نایلون فقط خود را در مقابل بیماری کرونا حفاطت می‌کنند و این در حالی است که حفظ سلامت مشتری نیز باید در اولویت باشد.

حبیبی بیان کرد: تیم‌های بازرسی و نظارت اصناف در رسیدگی به تخلفات با جدیت عمل کنند و اگر مورد مشکوکی مشاهده شد سریعا اقدامات قانونی در دستور کار قرار دهند چرا که مطالبه اصلی مردم تامین سلامت است و هیچ رفتار مخاطره آمیزی نباید این مهم را تهدید کند.

این مسئول اظهار کرد: مسئولان نمی‌توانند به دلیل مقابله با کرونا مردم را از خرید مایحتاج محروم کنند، اما مردم انتظار دارند نظارت کردن با جدیت ادامه یافته و اقلام خوراکی با نهایت سلامت بین آنها توزیع شود.

حبیبی به ممنوعیت ورود افراد غیر بومی به داخل استان تا ۳۰ فروردین ۹۹ اشاره کرد و گفت: علاوه بر این موضوع بر اساس طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در پارک‌ها، بوستان‌ها و مراکز تفریحی و تفرجگاهی همچنان در حال اجراست و این مکان ها تعطیل بوده و اجازه تجمعات رسمی و غیر رسمی در استان داده نمی‌شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین در ادامه به مسائل بهداشتی واحدهای تولیدی اشاره کرد و افزود: ورود و خروج کارگران در کارخانجات باید بر اساس پروتکل‌های بهداشتی باشد و مدیران عامل کارخانجات موظف هستند ماسک، دستکش و اقلام بهداشتی را برای تک تک کارگران تامین و محیطی سالم و بهداشتی برای کار فراهم کنند.

حبیبی تاکید کرد: هیچ کارخانه‌ای حق ندارد برای تست کرونا کارگران را به مراکز درمانی و بیمارستان معرفی کند و این موضوع علاوه بر هزینه بر بودن برای قشر کارگر، روند ابتلا به بیماری را افزایش می‌دهد.

وی بر شبکه توزیع و کیفیت ماسک و اقلام بهداشتی در استان تاکید کرد و گفت: قزوین در خصوص ویروس کرونا دارای روند نزولی است، اما این روند ناپایدار و شکننده است و با کوچکترین بی‌توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی دوباره شاهد اوج گرفتن بیماری و از بین رفتن زحمات انجام شده خواهیم بود که باید در این رابطه توزیع اقلام بهداشتی با محور کیفیت و قیمت مناسب مورد توجه مدیران قرار گیرد.

حبیبی افزود: مردم نباید به جز حفظ رعایت اصول بهداشتی در مقابل کرونا دغدغه گرانی در بازار داشته باشند و کنترل قیمت اجناس و کالاهای باید مستمر و با جدیت دنبال شود.

وی یادآور شد: دولت بسته‌های جامعی برای جبران خسارات مشاغل در نظر گرفته است و به محض جمع‌بندی ابلاغ می‌شود.

کد خبر 501077

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha