سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
۰ نفر

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی هرمزگان گفت: در ۱۶ مورد تماس تلفنی مردم با شماره ۱۵۰۴ از اوایل سال ۹۹ تاکنون، ۴۶ هکتار از زمین‌های ملی در استان رفع تصرف شد.

رفع تصرف

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ رحیم اسفندیاری با اشاره به این‌که گشت‌های نوروزی نیز تأثیر زیادی در کاهش تصرف‌ها داشته است، افزود: کشیک شبانه‌روزی یگان حفاظت منابع طبیعی در سراسر استان با دقت و کنترل انجام شده است.

وی اظهار کرد: انجام گشت‌های مشترک یگان حفاظت از منابع طبیعی، زمین، مسکن، محیط‌زیست و مدیریت امور اراضی موجب جلوگیری از تصرف‌ها و برخورد قاطعانه با متجاوزان عرصه‌های طبیعی شده است.

فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی هرمزگان بیان کرد: در همین راستا اطلاع‌رسانی گسترده از طریق سامانه ۱۵۰۴ و ۱۳۱ برای مبارزه با زمین‌خواران و جلوگیری از بروز هرگونه تخلف‌ها و آتش‌سوزی در زمین‌های ملی انجام‌شده است.

سرهنگ اسفندیاری اضافه کرد: زمین‌های منابع طبیعی استان سرمایه ملی هستند که به‌ نوعی می‌توان از آن به‌عنوان بیت‌المال نام برد و حفاظت و صیانت از این سرمایه‌ها وظیفه همگانی است.

در حال حاضر ۶۰ نیروی یگان حفاظت از منابع طبیعی و ۲۵ هزار همیار طبیعت در هرمزگان برای شناسایی نقاط حساس بحرانی و پیشگیری از تصرف‌ها و حفاظت و حراست از منابع طبیعی مشارکت دارند.

از مساحت ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتاری استان هرمزگان، ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار جزو عرصه‌های منابع طبیعی است که یک‌میلیون و ۸۰ هزار هکتار آن جنگل، ۴ میلیون و ۹۳ هزار هکتار مرتع و یک‌میلیون و ۵۶۵ هزار هکتار آن را بیابان تشکیل می‌دهد.

کد خبر 501064

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha