معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور اعلام کرد: افرادی که حق مالکیت و قانون کپی رایت آثار سمعی و بصری را رعایت نکرده و آن را نقض کنند،مجازات می شوند.

جواد جاویدنیا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، جواد جاویدنیا معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور گفت: کلیه آثار هنری و سمعی و بصری طبق قانون دارای حق کپی رایت هستند و مورد حمایت قرار می گیرند.

وی ادامه داد: فرقی نمی کند فیلم باشد یا کتاب، هرگونه آثار سمعی و بصری و هنری، آلبوم های صوتی و تصویری از این دست هستند چراکه به صورت قانونی ثبت شده و دارای مجوز هستند.

جاویدنیا گفت: این آثار چون در کشور تولید می‌شوند دارای حق مالکیت معنوی بوده و مورد حمایت قانونی قرار دارند.

وی تصریح کرد: هرگونه انتشار بدون مجوز و خارج از روندی که مالک آن اثر یا تهیه کننده فیلم ها در نظر گرفته اند، اتفاق بیفتد، مجازات در قانون برایش پیش‌بینی شده و کاری خلاف قانون رخ داده است.

معاون فضای مجازی دادستانی کشور گفت: حتی افرادی که مستقیماً حق کپی رایت را نقض نکرده باشند اما در یک کانال یا سایت شخص دیگری آثار را رایگان منتشر کنند و افراد دیگری آن اثر را بازنشر دهند نیز برای باز نشردهندگان نقض حق مالکیت رخ داده است و این حق قانونی برای تهیه کنندگان و صاحبان آثار فرهنگی هنری سمعی و بصری جهت پیگیری قانونی وجود دارد.

وی افزود: اگر در سایت ها و کانال ها اقدام به این امر شود مرتکبان چنانچه در دسترس باشند تذکر می گیرند و اگر اثر را بر ندارند، موارد قابل فیلترینگ برایشان اتفاق می افتد.

جاویدنیا تاکید کرد: در چنین شرایطی در هر صورت جرم اتفاق افتاده است و افراد (مالکان) می‌توانند چه نسبت به کسانی که آثارشان را منتشر کرده و چه نسبت به بازنشردهندگان آثارشان اقدامات قانونی را انجام دهند.

وی گفت:حتی گاهی دیده می شود در برخی از سایت ها اجازه دانلود و ذخیره سازی فایل داده نشده اما برخی اشخاص با شیوه غیرمجاز آن اثر را ثبت و ضبط کرده و آن را منتشر کنند. هم این اشخاص مرتکب جرم شده و هم بازنشر دهندگان آنها مرتکب جرم شده اند.

کد خبر 500755

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha