همشهری آنلاین: شورشیان ببر‌های تامیل مواضع ارتش سریلانکا در شمال شرقی این کشور را با استفاده از هواپیماهای سبک بمباران کردند.

به گزارش سی‌ان‌ان، سخنگوی ارتش سریلانکا اعلام کرد: یکی از هواپیماهای سبک متعلق به ببر‌های تامیل سه بمب را در نزدیکی محل استقرار نیرو‌های ارتش سریلانکا در منطقه ولیوا فرو ریخت که در این حادثه به هیچ یک از سربازان آسیبی نرسید.

آخرین باری که ببرهای تامیل برای حمله به مواضع ارتش سرلانکا از هواپیماهای سبک استفاده کردند ماه اکتبر 2007 بود.

در جریان حمله اکتبر 2007 نیروی هوایی ارتش سریلانکاه نه فروند از هواپیماهای خود را از دست داد.

بی بی سی در گزارش خود نوشته است که این حمله هوایی اخیر، پنجمین حمله هوایی ببرهای تامیل به مواضع ارتش سریلانکا محسوب می‌شود.

از سویی دیگر سخنگوی ارتش سریلانکا از کشته شدن 35 نفر از ببرهای تامیل و 7 سرباز ارتش سریلانکا در جریان درگیری‌ها در شمال این کشور خبر داده است.

به گفته سخنگوی ارتش سریلانکا این افراد در جریان درگیری‌های جداگانه کشته شده‌اند. بر همین اساس در درگیری‌های روز شنبه 28 آوریل در منطقه ولیوا، 22 شورشی کشته و هفت نفر از سربازان ارتش کشته شدند. گزارش شده که یک سرباز ارتش سریلانکا نیز در این درگیری‌ها ناپدید شده است.

سخنگوی ارتش سرلانکا همچنین اعلام کرد:13 نفر از نیرو‌های ببرهای تامیل نیز در بخش‌های جفنا، واوونیا و مانار کشته شدند.

ببرهای تامیل از سال 1983 به منظور ایجاد یک دولت مستقل برای اقلیت  قومی تامیل با دولت مرکزی سریلانکا وارد نبرد شده‌اند، از زمان آغاز این نبردها تا کنون 70 هزار نفر در سریلانکا کشته شده‌اند.

کد خبر 50069

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز