مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
۰ نفر

مدیرکل استاندارد قم گفت: کیفیت محصولات تولیدی و عرضه شده در قم به صورت منظم بررسی می‌شود.

نظارت

به گزارش همشهری آنلاین، مجید آوری‌فرد در گفت‌وگو با مهر افزود: در زمینه کنترل کیفیت محصولات تولیدی که دارای استاندارد اجباری هستند و شامل مواد غذایی، ایمنی و بهداشتی می‌شود، در اسفند و فروردین‌ماه به صورت منظم پایش انجام شد.

وی بیان کرد: طرح ویژه‌ای طی این مدت در زمینه نظارت بر صنایع غذایی، شوینده‌ها و ضدعفونی کننده‌ها و صنایع سلولوزی انجام شده است.

مدیر کل استاندارد استان قم گفت: همکاران این اداره کل به صورت منظم در بازار حضور یافته و محصولات را کنترل کردند و در صورتی که محصولات مشکلاتی از نظر کیفیت داشتند اقداماتی اعم از جمع آوری، توقیف، تذکر و معدوم سازی انجام گرفته است.

نظارت استاندارد از تولید تا مصرف را شامل می‌شود

این مسئول ادامه داد: از ابتدای اسفندماه تاکنون در اجرای طرح ویژه اداره کل استاندارد ۳ هزار مورد بازرسی از اصناف قم انجام شده است که این نظارت‌ها از تولید تا مصرف را شامل می‌شود. همچنین در زمینه تولید ضدعفونی کننده از جمله سفیدکننده و وایتکس و دستمال کاغذی که مصرف بیشتری دارد، نظارت بالاتری انجام می‌شود.

آوری‌فرد عنوان کرد: برخی از واحدهای صنعتی از جمله واحدهای تولید سوسیس و کالباس طی این مدت تعطیل بودند اما برخی از واحدهای ضروری به فعالیت مضاعف پرداختند تا تأمین نیاز مردم را داشته باشند.

مدیر کل استاندارد استان قم افزود: کنترل در واحدهای تولیدی که دارای کنترل کیفیت باشند انجام می‌شود. اداره کل استاندارد قم به واحدها مراجعه و از محصولات آنها نمونه برداری می‌کند و آخرین بخش پس از مرحله تولید و بعد از تولید بررسی در بازار است.

هیچ ماده افزودنی نباید به آرد اضافه شود

وی تصریح کرد: در استاندارد به آرد در کارخانه‌های تولید آرد هیچ ماده افزودنی نباید اضافه شود و تنها آنچه که غذا و دارو لازم دانسته باید اضافه شود.

آوری‌فرد گفت: آرد دارای استاندارد اجباری است که همه مشخصه‌ها کنترل شده و در صورت مشکل عرضه نمی‌شود. عمده فعالیت استاندارد در نانوایی‌ها است که نمونه برداری به صورت دوره‌ای انجام می‌گیرد و چنانچه آرد مغایر با استاندارد مورد نظر باشد با کارخانه متخلف برخورد می‌شود.

کد خبر 500626

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha