یک سفینه فضایی که برای رسیدن به عطارد به فضا پرتاب شده است، هنگام گذر از کنار کره زمین عکس‌های خیرکننده از کره زمین ارسال کرده است.

probe 2

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از لایوساینس کاوشگر بپی‌کلمبو (BepiColombo) که ماموریتی مشترک برای سازمان فضایی اروپا (ESA) و سازمان کاوش فضایی ژاپن (JAXA) را انجام می‌دهد، به سوی عطارد، درونی‌ترین سیاره منظومه شمسی پرتاب شده است. 

اما این سفینه فضایی برای رسیدن به مقصدش باید توالی پیچیده‌ای از ۹ گذر سیاره‌ای را انجام دهد تا با استفاده از نیروی گرانش این سیاره‌ها به مقصدش برسد.

اولین این گذرها از نزدیکی کره زمین انجام شد و بپی‌کلمبو در فاصله ۱۲۶۷۷ کیلومتری سیاره ما قرار گرفت.

بپی‌کلمبو هنگام این عبور کاملا آماده بود تا با سه دوربین متفاوتش از کره زمین عکس بگیرد. گروه کنترل ماموریت هنوز در حال پردازش عکس‌هایی است که این کاوشگر فرستاده است، اما برخی از عکس‌های منفرد و رشته‌های عکس‌های پویانمایی‌شده‌ای بپی‌کلمبو را منتشر کرده‌اند

این دوربین‌ها طوری تنظیم شده بودند که به اصطلاح «سلفی» بگیرند، بنابران در همه تصاویر هم کره زمین و هم بخش‌های از سفینه‌فضایی دیده می‌شود.

سفینه بپی‌کلمبو از سه بخش تشکیل شد هاست: مدارگرد مغناطیس‌سپهر عطارد که ساخت JAXA است، مدارگرد سیاره‌ای عطارد که ساخت ESA است و مدول انتقالی عطارد ساخت ESA که این دو کاوشگر علمی را به مقصدشان می‌رساند.

بپی‌کلمبو در ۲۰۲۱ از کنار عطارد می‌گذرد و عملیات مداری آن در سال ۲۰۲۶ شروع می‌شود. این سفینه نخستین نماینده انسانیت از سال ۲۰۱۵ است که به این سیاره کوچک منظومه شمسی می‌رسد. سفینه فضایی «مسنجر» ناسا در این سال عامدانه روی سطح عطارد سقوط کرد تا ماموریتش را پایان دهد.

کد خبر 500532

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد IR ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    0 0
    عطارد کوچکترین سیاره و نزدیکترین ان به خورشید است اما جالبه سیاره زهره که از عطارد دورتر از خورشید است سطح آن بسیار گرمتر است چون جو بسیار زخیم ان از گازکربنیک تشکیل شده حرارت خورشید را درخودحبس میکند همانند جو زمین که براثر سوختن مواد نفتی وانتشار گازکربنیک بیش ازحد دچار گرمایش گلخانه ای وجهانی شده عطارد دچارقفل گرانشی است مثل ماه یکطرفه بسمت خورشید است وطرف دیگرش سایه است البته پوسته عطارد وحجم این سیاره خیلی بیشتر از این بوده براثر برخورد سنگین کیهانی یک سیارک عظیم به عطارد پوسته آن جدا شده و به فضا پراکنده شده
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    0 0
    چه جالبه