مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
۰ نفر

رزمایش «کمک مؤمنانه» پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری فرمانده کل قوا در خصوص کمک به افراد کم‌بضاعت، در استان زنجان آغاز شد.

کمک کردن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سردار جهانبخش کرمی، فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود به مناسبت نیمه شعبان با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا و پیش رو بودن ماه مبارک رمضان بر ضرورت تشکیل رزمایشی گسترده در راستای همدلی، مواسات و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا در جامعه در این ماه تأکید کردند.
 
او افزود:به همین دلیل سپاه پاسداران و سازمان بسیج مستضعفین بلافاصله به تبعیت از این فرمان، ستاد و کمیته‌ای را با عنوان رزمایش سراسری "کمک مؤمنانه" تشکیل داده و عمل به آن به تمام استان‌ها ابلاغ شد؛ در زنجان نیز این ستاد بلافاصله با قید فوریت آنی تشکیل و دستورالعمل به رده‌ها اعلام و رزمایش به‌صورت رسمی در ۲۳ فروردین‌ماه آغاز به کار کرد.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان بیان کرد: در این رزمایش کمک و مساعدت به همنوعان در اقصی نقاط استان انجام می‌شود و بناست با توجه به تأکیدی که شده کمک‌های جمع‌آوری‌شده در هر منطقه در همان منطقه و بر اساس شناسایی‌های انجام‌شده به افراد بی‌بضاعت و نیازمند توزیع شود.

سردار کرمی با اشاره به اینکه مردم و خیران برای کمک به نیازمندان و همچنین شکست کرونا، فعالیت‌های خوبی داشتند، افزود: تاکنون ۱۹ میلیارد ریال به‌صورت نقدی و غیر نقدی از طریق کمک‌های مردمی و خیرین جمع‌آوری و در بحث تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی، معیشتی و نیز ضدعفونی معابر مورد استفاده قرار گرفته است.

فرمانده سپاه استان بیان کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا همه پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج، کانون‌های بسیج اقشار، مردم و بسیجیان همانند دوران دفاع مقدس با تمام توان وارد میدان شده‌اند، در این رزمایش از ظرفیت نهادها٬ دستگاه‌های دولتی مجامع خیرین و سازمان‌های مردم‌نهاد استفاده خواهد شد و هرکسی هم بخواهد می‌تواند در این کار خیر مشارکت داشته باشد و از افراد خیر برای مشارکت در این رزمایش دعوت می‌شود.

کد خبر 500261

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha