از زمان انتشار ویروس کرونا در کشور و درگیر شدن مردم با این بیماری، شایعات متعددی نیز در فضای مجازی درباره راههای پیشگیری از آن منتشر شد که نوشیدن الکل و مصرف مواد مخدر از نوع تریاک دو نمونه از آنهاست.

زاهدیان رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا

به گزارش همشهری آنلاین، در این میان خرید الکل از افراد نامعتبر و سودجو و مصرف بی رویه آن تاکنون موجب فوت و مسمومیت تعداد زیادی از هموطنان شده است. آماری که همچنان در حال افزایش است.

بعد از الکل، تازه‌ترین شایعه مطرح شده درباره تقویت سیستم ایمنی بدن با استعمال ماده مخدر تریاک و پیشگسری از ابتلا به کروناست. افراد منتشرکننده این شایعه مدعی هستند که در صورت استعمال و مصرف ماده مخدر تریاک، فرد به ویروس کرونا مبتلا نخواهد شد.

اما رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا در این زمینه به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اتفاقا بحث اصلی که در اینجا مطرح و قابل تأمل است، تضعیف سیستم ایمنی بدن در صورت استعمال موادمخدر است.

سردار محمد مسعود زاهدیان با بیان اینکه افراد استعمال کننده موادمخدر در هر شرایطی با مصرف آن لطمه خواهند خورد، افزود: در شرایط فعلی کشور، افراد مصرف کننده هم از ابتلای به بیماری کرونا ضربه خواهند خورد و هم اینکه در پی استعمال موادمخدر علاوه بر اعتیاد به این مواد، سیستم دفاعی بدنشان تضعیف خواهد شد.

سردار زاهدیان در واکنش به تبلیغ این موضوع در فضای مجازی که مصرف ماده مخدر تریاک باعث تقویت سیستم بدن در مقابله با ویروس کرونا خواهد شد، تصریح کرد: سودجویان با تبلیغ این ماده مخدر به بهانه تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابل ویروس کرونا در فضای مجازی سعی در فریب مردم دارند تا با جذب افراد ساده، سود بیشتری به جیب بزنند.

وی با بیان اینکه تمام این صحبت‌ها صرفا برای کسب درآمد قاچاقچیان در فضای به وجود آمده در کشور است، گفت: سوداگران با ایجاد شایعات و ارتباط دادن نامربوط درمان بیماری کرونا به استعمال موادمخدر فقط در پی کسب سود خود هستند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا تاکید کرد: شهروندان به هیچ عنوان فریب این تبلیغات را نخورند. چرا که استعمال موادمخدر چیزی به جز تخریب سیستم ایمنی و گرفتار شدن افراد در دام اعتیاد ندارد.

کد خبر 500250

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha