یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۳
۰ نفر

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج از برگزاری جشنواره موسیقی و خانواده سنندج شهر جهانی موسیقی به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج با همکاری انجمن موسیقی ایران شعبه کردستان خبر داد.

جشنواره موسيقي سنندج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سرکه‌وت نجفی افزود: یکی از رویدادهای مهم فرهنگی در سال ۹۸ ثبت شهر سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی در یونسکو بود.

وی عنوان کرد: موسیقی یکی از پر طرفدارترین هنرها در سنندج است و همواره این شهر خاستگاه هنرمندان بنام بوده است.

نجفی افزود: با توجه به محدودیت‌های به وجود آمده در برگزاری مراسم فرهنگی به‌دلیل شیوع بیماری کرونا، این شهرداری با همکاری شورای اسلامی شهر و انجمن موسیقی ایران شعبه کردستان به برگزاری جشنواره موسیقی اقدام کرده است.

وی گفت: این جشنواره در راستای تقویت روحیه همدلی و حفظ انسجام بنیان خانواده در این ایام که اعضای خانواده بیشتر در کنار هم هستند، برگزار خواهد شد.

نجفی تاکید کرد:  این جشنواره و در راستای انجام فعالیت هنری خانواده‌ها در کنار هم و همچنین قطع نشدن ارتباط شهروندان با اهداف شهر خلاق به صورت دوره‌ای هر ۲ هفته یک بار انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: در هر دوره با مشارکت صاحب‌نظران محورهای جشنواره انتخاب شده و با توجه به اینکه دوره دوم همزمان با ماه مبارک رمضان خواهد بود از محورهای دینی و آیینی بهره خواهیم برد.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج گفت: محورهای این جشنواره شامل اجرای خانوادگی به صورت همخوانی، تک‌نوازی سازهای سنتی و محلی و اجراهای فردی است.

نجفی بیان کرد: محورهای این دوره از جشنواره با عنوان گورانی، چه پله و بهرتهونانه خواهد بود.

وی تاکید کرد: علاقمندان به شرکت در بخش گورانی باید از آثار هنرمندان نامی استاد حسن زیرک و استاد سید علی اصغر کردستانی استفاده کنند.

نجفی بیان کرد: شهروندان و علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا ۵ اردیبهشت ۹۹ در قالب فایل تصویری به مدت ۳  دقیقه و حجم حداکثر ۱۰ مگا بایت همراه با مشخصات فردی کامل و شماره تماس به آدرس‌های زیر SANANDAJUNESCOCREATIVECITY@GMAIL.COM و شماره ۰۹۱۸۹۷۱۰۰۱۳ ارسال کنند.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج تاکید کرد: آثار ارسالی توسط انجمن موسیقی داوری و به ۱۰ اثر برتر، هر اثر ۵  میلیون ریال اهدا خواهد شد.

کد خبر 500182

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کردستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha