یک سناتور آمریکایی در نامه‌ای به وزرای امور خارجه و خزانه‌داری این کشور خواستار حمایت دولت دونالد ترامپ از دریافت وام ایران از صندوق بین‌المللی پول در پی شیوع ویروس کرونای جدید شد. 

سناتور آمریکایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دایان فینشتاین سناتور آمریکایی در صفحه توییترش با انتشار تصویر نامه‌ای به مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا و استیومن منوچین، وزیر خزانه‌داری این کشور که در آن خواستار عدم ممانعت دولت آمریکا با دریافت وام ایران از صندوق بین‌المللی پول در پی شیوع ویروس کرونای جدید شده است، نوشت: ویروس کرونای جدید به شدت به ایران خسارت زده است و پتانسیل این وجود دارد که به طور گسترده‌تری در منطقه پراکنده شود. ترامپ [رئیس جمهور آمریکا] باید به خاطر منافع بین‌المللی از درخواست وام ایران از صندوق بین‌المللی پول برای کنترل این ویروس حمایت کند.

اظهارات این سناتور آمریکایی در پی این مطرح می‌شود که مقامات آمریکایی با ادعای این که تحریم‌های اعمال‌شده آمریکا بر ایران مانعی بر سر راه کمک‌رسانی‌های بشردوستانه برای مبارزه با شیوع این بیماری نمی‌شوند، از عمل به درخواست بین‌المللی برای کاهش یا به تعلیق در آوردن این تحریم‌ها خودداری کرده است.

اخیرا نیز روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات ارشد دولت آمریکا گزارش داد که این کشور می خواهد مانع از درخواست ایران برای دریافت وام فوری پنج میلیارد دلاری از صندوق بین المللی پول برای مقابله با شیوع کرونا و پیامدهای ناشی از آن شود.

کد خبر 500114

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha