روزنامه کیهان در یادداشتی از اظهارات سخنگوی وزارت بهداشت درباره نحوه برخورد و اطلاع‌رسانی چین درباره شیوع کرونا انتفاد کرد.

جهانپور چانگ هوا

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه کیهان در مطلبی درباره انتقاد سخنگوی وزارت بهداشت ایران از چین، به دفاع از چین پرداخت و نوشت: اظهارات نسنجیده سخنگوی وزارت بهداشت درباره نحوه برخورد و اطلاع‌رسانی چین درباره شیوع کرونا بهانه‌ای شده تا عده‌ای خاص که مواضع آنها در ابراز نوکری و سوابقشان در چاکرمنشی نسبت به غرب روشن است، برای استقلال کشور ‌اشک تمساح بریزند.

کیانوش جهانپور در گفت‏‌وگو با یک رسانه‌ ترکیه‌ای تلویحا چینی‌ها را به دروغگویی درباره کرونا متهم کرده بود. موضوعی که با واکنش رسمی‌مقامات چین مواجه شد، اما جهانپور ضمن اصرار و پافشاری بر موضع خود اظهارات حاشیه‌ساز دیگری را مطرح کرد که واکنش مقامات چینی را در پی داشت و در عین حال به شکلی محترمانه از جهانپور دعوت کردند که برای اطلاع و آگاهی بیشتر، اخبار و اطلاعات صحیح و درست مربوط به چین را از منابع رسمی ‌این کشور دنبال کند. در ادامه هم سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با انتشار توئیتی در صفحه خود ضمن دلجویی از چینی‌ها، شجاعت، فداکاری و عملکرد حرفه‌ای چین و همچنین رفتار سخاوتمندانه چینی‌ها در قبال کشورمان در روزهای دشوار کرونایی را ستود.

اینکه حاشیه‌سازی جهانپور در قامت سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آن هم در شرایطی که صدر تا ذیل این وزارتخانه امروز در خط مقدم مبارزه با ویروس کروناست و جانفشانی، ایثار و از خود گذشتی کادر درمانی آن در دنیا مثال‌زدنی شده و جایگاه این قشر در نزد افکار عمومی را تقدس بخشیده تا چه اندازه با شرح وظایف سخنگوی این مجموعه همخوانی دارد! موضوع این وجیزه نیست. نکته قابل تأمل موج سواری فرصت‌طلبان و پادوهای رسانه‌ای جریان خاص در داخل کشور از رفتار هزینه‌ساز سخنگوی وزارت بهداشت آن هم در برهه حساس و خطیر کنونی کشور است.

این جریان بدنام که سابقه مشعشعی در بزک شیطان بزرگ و هم‌کاسه‌های اروپایی آن دارند، به ناگاه رگ وطن‌پرستی‌شان متورم شد و گریبان چاک کردند که با اعتراض مقامات چینی به اتهام‌زنی جهانپور و دلجویی وزارت امورخارجه از چینی‌ها، جمهوری اسلامی مستعمره چین شد! بی‌شک «وطن‌پرستی»، حس و مفهومی‌بسیار ارزشمند و ستودنی است اما با مرور کلی سوابق این جریان درخواهید یافت، قبای وطن دوستی برای این جریان نه تنها گشاد است بلکه به تن آنها زار می‌زند.

این مدعیان همان‌هایی هستند که به آمریکا نامه نوشتند و از ‌ترامپ درخواست تحریم بیشتر ایران برای تسلیم شدن و زانو زدن در برابر آمریکا را کردند، جریانی که همنوا و هم صدا با شبکه عنکبوتی رسانه‌های معاند و ضدانقلاب از هیچ تلاشی برای تزریق یاس و ناامیدی در جامعه با هدف شکستن مقاومت مردم در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا و در نهایت تن دادن به مذاکره ذلت بار با جنایتکارترین دولت جهان فروگذار نکردند، مدعیانی که در مقابل بدترین توهین‌ها، تهمت‌ها و تحقیرهای مقامات آمریکائی و اروپایی از جمله ‌تروریست خواندن ملت ایران از سوی ‌ترامپ دم برنیاوردند، جریان بدنامی‌که پس از هر خباثت و فریبکاری و دغلکاری غربی‌ها در برجام و پسا برجام به جای اعتراض، به توجیه و سرپوش گذاشتن بر آن برآمدند و ده‌ها و صدها نمونه دیگر... امروز با وقاحت هرچه تمام‌تر واکنش محترمانه ولو با لحن اعتراضی سفیر چین خطاب به جهانپور را به مستعمره شدن ایران تعبیر می‌کنند.

 آن هم چینی که برخلاف اروپا و آمریکا که حتی در شرایط سخت مبارزه ایران با کرونا، از تحریم‌ها کوتاه نیامدند و هیچ کمکی در این راه نکردند، بلکه به یکدیگر هم ‌ترحم نکردند و به راهزنی و سرقت ماسک و تجهیزات پزشکی از هم پرداختند، سخاوتمندانه به کمک و همراهی با دولت و ملت ایران شتافت.

محموله‌هایی شامل ۱۰ میلیون ماسک، ۵۰۰ هزار کیت تشخیص کرونا، ۳۰۰ هزار جراحی و لباس ایزوله، دو میلیون و ۲۰۰ هزار دستکش، ۳۵۰ ونتیلاتور، ۵۰۰ اتاق پیش‌ساخته بیمارستانی و انواع دارو و تجهیزات بیمارستانی از جمله کمک‌های بی‌منت چینی‌ها به ایران است و به نوعی تنها حامی‌کشورمان در روزهای سخت و دشوار کرونایی بودند. اینکه مقصد عمده صادرات ایران در دو سال گذشته و یکی از مهم‌ترین شریان‌های اقتصادی ایران در دوران تحریم‌های ظالمانه آمریکا و اروپا همین چینی‌ها بوده‌اند نیز توضیح واضحات است و نیازی به گفتن ندارد.

بر اساس آنچه شرح آن رفت پرواضح است که مشکل چنین جریان بدنام و بد سابقه‌ای نگرانی برای استقلال ایران نیست چه آنکه پیشتر یکی از همین پادوهای غرب افاضه کرده بود که ما لیاقت مستعمره شدن بریتانیای کبیر! را نداشتیم، درد این جریان آن است که چرا ایران مستعمره شیطان بزرگ و اروپای فریبکار نشده است.»

کد خبر 500068

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    14 5
    جریده حکومتی
  • GB ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    17 8
    روز نامه کیهان در جایگاهی نیست که با نظر پزشکان در باره آنچه راجع به کرونا می گویند مخالفت کند.
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    1 5
    کیهان به غرب زدگانی حمله کرده که درپس این ماجرادنبال اغراض وامراضشان بودند.
  • نورمحمد IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    3 4
    در دنیایی که کل اروپا و امریکا تو رو تحریم کردند و چین کمک کار و دوست کشورته اولا با گفتن اینکه چینی ها دروغ گفتند چیو میخواید ثابت کنید؟
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    0 1
    البه اقلام بشردوستانه ای کهصحت و سلامتش محل تردید می باشد و کشورها غربی هم ماسک های چینی را مرجوع و هم کیت های تشخیص را غیر قابل اتکا دانسته و رد کردند . در مورد رایگان بودن نیز بهتر است سخنی گفته نشود که قبلاً هزینه های این اقلام و مشابه آن از ملت به نوعی دریافت شده است.