مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: به منظور استمرار فعالیت‌های آموزشی و پرورشی و جبران عقب‌ماندگی تحصیلی دانش‌آموزان ابتدایی و عشایری استان از محتوای آموزشی «خودآموز بهاری» به ۲ صورت الکترونیکی و نسخه چاپی رونمایی شد.

بسته آموزشی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدعلی واقعی روز شنبه ۲۳ فروردین در آیین رونمایی از این محتوای آموزشی افزود: از ابتدای تعطیلی اضطراری مدارس به خاطر شیوع ویروس کرونا برای دانش‌آموزان روستایی و عشایری محروم از اینترنت و فضای مجازی، ۲ بسته آموزشی با عناوین پیغام سلامتی و «خودآموز بهاری» توسط معاونت آموزش ابتدایی تولید شده و در اختیار این دانش‌آموزان قرار گرفته است.

وی گفت: این درس‌نامه‌ها برای دانش‌آموزان روستایی و عشایری در تیراژ ۱۸ هزار نسخه چاپ شده و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی با همکاری راهبران آموزشی و تربیتی و مدیر آموزگاران، در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته و راهنمایی‌های لازم ارائه شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اضافه کرد: در این مدت معاونت آموزش ابتدایی استان با تشکیل تیم‌های تخصصی از سرگروه‌های آموزشی با تجربه اقدام به تولید محتوا در ۲ زمینه تولید محتوای الکترونیک شامل فیلم‌ها و کلیپ‌های آموزشی، ppt، voice، آزمون‌های عملکردی، تولید بسته‌های آموزشی و درس‌نامه‌ها برای دانش‌آموزان شهری و روستایی برخوردار از اینترنت و فضای مجازی و دانش‌آموزان روستایی و عشایری مناطق محروم از این فضاها کرده است.

واقعی با اشاره به منظم و منطبق بودن این تولیدات با بودجه‌بندی تدریس در هر پایه تحصیلی گفت: این تولیدات در سایت اداره تکنولوژی و گروه‌های آموزش ابتدایی به آدرس http://techebt.khsouthsch.ir بارگذاری شده و محتوای آن به مناطق، مدارس، مدیران، معلمان، اولیا و دانش‌آموزان معرفی شده است.

وی اظهار داشت: معلمان مدارس با مراجعه به سایت و متناسب با پایه تدریس خود محتواهای الکترونیکی را به صورت مستقیم و یا به وسیله کانال‌ها و شبکه‌های مجازی داخلی مورد تایید در اختیار دانش‌آموزان و اولیا قرار داده و بر عملکرد دانش‌آموزان نظارت و ضمن راهنمایی دانش‌آموزان بازخورد مناسب را نیز ارائه می‌کنند.

وی با بیان این‌که در درس‌نامه، آموزگاران دانش‌آموزان خود را مورد خطاب قرار می‌دهند و با زبانی ساده و گویا و با توجه به شناختی که از آنان دارند درس را برایشان توضیح می‌دهند گفت: در صورت مشارکت مداوم اولیا درس‌نامه‌ها شیوه بسیار مناسبی برای ارائه آموزش و نظارت بر عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان محسوب می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به تحصیل ۹۱ هزار دانش‌آموز استان در دوره‌های اول و دوم ابتدایی عنوان کرد: از این تعداد حدود ۳۱ هزار دانش‌آموز دختر و پسر در مدارس ابتدایی روستایی و عشایری مشغول تحصیل هستند.

سایت اداره تکنولوژی و گروه‌های آموزشی ابتدایی استان خراسان جنوبی با ثبت رکورد ۵ هزار و ۸۴۷ بازدیدکننده در یک روز در صدر پربازدید کننده‌ترین سایت ادارات تکنولوژی و گروه‌های آموزش ابتدایی استان‌های کشور قرار گرفته است و اطلاع‌رسانی برنامه‌های آموزشی مدرسه تلویزیونی ایران از شبکه‌های آموزش، شبکه چهار و شبکه قرآن به صورت منظم انجام شده و استفاده دانش‌آموزان و اولیا از این شبکه‌ها بررسی و تحلیل می‌شود.
 

کد خبر 499998

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha