رییس ستاد مقابله با کرونا در استان تهران با تاکید بر اینکه با بازگشایی بوستان‌ها مخالف هستیم، گفت: بازگشایی بوستان‌ها اشتباه است و ممکن است باعث استمرار بیماری شود؛ ما از شورای شهر خواستار استمرار تعطیلی بوستان‌ها شدیم.

زالی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، علیرضا زالی رییس ستاد مقابله با کرونا در استان تهران درباره بازگشایی مجدد بوستان‌ها، گفت: بازگشایی بوستان‌ها می‌تواند یک پیام فرهنگی نادرست برای مردم به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: اگرچه بازگشایی مجدد بوستان‌ها نمی‌تواند به تنهایی تاثیری در شرایط انتقال بیماری کرونا داشته باشد اما چون پیام فرهنگی آن به مردم این است که همه چیز خوب و در کنترل است، دچار یک شتابزدگی در افکار عمومی می‌شویم که همه چیز را مطلوب تلقی کنند.

رییس ستاد مقابله با کرونا در استان تهران خاطرنشان کرد: ممکن است در این شرایط مردم هشدارهای مورد نظر را که در اپیدمی تاثیرگذار است کمرنگ تلقی کنند. از این منظر ما از نظر فنی موافق بازگشایی بوستان‌ها و پارک‌ها نیستیم. ضمن اینکه با بازگشایی بوستان‌ها شرایط و تسهیلاتی فراهم می‌شود که افراد به دلایل غیرضروری هم از خانه بیرون بروند چراکه افراد مدت طولانی در خانه بوده‌اند و حوصله‌شان سر رفته است و به دنبال یک محیط برای گردش و تفریح هستند. بازگشایی بوستان‌ها مردم را از نظر روانی به این سمت سوق می‌دهد که می‌توانند از این مراکز استفاده کنند.  

زالی تصریح کرد: مجموع جوانب بازگشایی بوستان‌ها نشان‌دهنده این است که بازگشایی بوستان‌ها می‌تواند آثار نگران‌‍کننده‌تری در بحث استمرار این ویروس در شهر تهران داشته باشد. قرار است ما به شورای شهر تهران نامه‌ای نوشته و نظر فنی‌مان را در این خصوص اعلام کنیم چراکه سیاست‌های شهرداری تهران متاثر از سیاستگذاری شورای شهر تهران است البته شهرداری تهران هم به دلیل اینکه تابع برخی از پروتکل‌های ملی است، ممکن است به همین دلیل با این معذوریت‌ها روبرو است اما شورای شهر تهران می‌تواند در این زمینه تصمیم متفاوتی بگیرد.

بر طبق این گزارش، دکتر زالی که به تازگی در صحن شورای شهر تهران حضور پیدا کرده بود، نسبت به بحرانی‌تر شدن وضعیت شیوع کرونا در تهران طی روزهای آتی هشدار داده بود. 

کد خبر 499965
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha