مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان با اشاره به پیگیری‌های معاونت جوانان به منظور عودت اقساط تسهیلات ازدواج جوانان، از معرفی سامانه‌ای از سوی بانک مرکزی برای ثبت شکایات در این خصوص خبر داد.

وام ازدواج 833

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، اعظم کریمی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان با اشاره به بخشنامه بانک مرکزی مبنی بر تعویق سه ماه بازپرداخت تسهیلات قرض الحسنه همزمان با شیوع کرونا در کشور گفت: با توجه به اینکه وام ازدواج جوانان نیز از جمله تهسیلات قرض الحسنه در کشور است، این بخشنامه مشمول این وام نیز شده است.

وی با اشاره به اینکه برخی از بانک‌های عامل در اسفندماه نسبت به کسر این اقساط اقدام کرده بودند، اظهار کرد: با تاکید مجدد رئیس بانک مرکزی و پیگیری معاونت جوانان در این خصوص بنا شد تا بانک‌های مذکور نسبت به بازگشت این مبلغ به حساب افراد اقدام کنند. همچنین معاونت جوانان در خصوص پیگیری مواردی که این مبلغ به حساب آنان بازگشت داده نشده بود؛ پس از دریافت گزارش و تماس‌های فراوان موضوع را به صورت مکتوب و تماس‌های مکرر با بخش‌های ذیربط از بانک مرکزی پیگیری کرد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان با اشاره به اینکه بنابر بخشنامه بانک مرکزی، بانک‌ها می بایست اقساط تسهیلات ازدواج را در ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت ماه پس از پایان دوره بازپرداخت اقساط دریافت کنند، گفت: براساس گزارش‌های رسیده به این دفتر تعدادی از بانک‌ها نسبت به اجرای این بخشنامه عمل نکرده بودند و با توجه به گزارش‌های ارسالی نیز اقساط وام‌ها را عودت نداده بودند.

کریمی در ادامه توضیح داد: براین اساس با توجه به ضرورت اجرای این بخشنامه این معاونت نسبت به ارسال نامه‌ای به بانک مرکزی اقدام کرد تا در شرایط اقتصادی کنونی همراهی لازم با جوانان صورت بگیرد. همچنین اهتمام بانک مرکزی و پیگیری‌های دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان موجب شد تا سامانه به آدرس www.cbi.ir برای ثبت شکایات احتمالی در این خصوص معرفی شود.

کد خبر 499877

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha