معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: واحدهای صنفی و صنعتی کم‌خطری که در سامانه وزارت بهداشت ثبت نام نکنند دوباره تعطیل می‌شوند.

واحد صنفي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بختیار خلیقی افزود: در راستای اجرای گام دوم فاصله گذاری اجتماعی ثبت نام واحدهای صنفی و صنعتی استان کردستان از امروز شنبه ۲۳ فروردین در سامانه   salamat.gov.ir آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه واحدهای صنفی و صنعتی ۷ روز برای ثبت نام در این سامانه فرصت دارند، اضافه کرد: بعد از تکمیل ثبت نام راهنما و الزام‌های سلامت محیط و کار، شاغلان و مشتریان با توجه به نوع فعالیت در اختیار ثبت نام شدگان قرار می‌گیرد.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: بعد از شروع مجدد فعالیت‌ها بازرسان بهداشت محیط دانشگاه علوم‌پزشکی استان با مشارکت نیروی انتظامی، بازرسان اتاق اصناف، تعزیرات و سازمان صنعت، معدن و تجارت به محل‌ فعالیت این واحدها مراجعه و در صورت ثبت نام نکردن در سایت ابلاغی وزارت بهداشت از ادامه کار این واحدها جلوگیری به عمل می‌آید.

اعلام اسامی صنوف پرخطر و کم‌خطر

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: اسامی مشاغل و صنوف پرخطر که باید همچنان تعطیل و صنوف کم‌خطر که با اجرای پروتکل بهداشتی می‌توانند فعالیت داشته باشند مشخص و به تمام شهرستان‌های استان اعلام شده است.

خلیقی با اشاره به اینکه صنوف پرخطر تعطیلی آنها همچنان ادامه دارد، اضافه کرد: فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای به غیر از سوپرمارکتی، بهداشتی و شوینده، پاساژ و مجتمع‌های تجاری و بازارهای مرکزی مسقف، آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی، آموزشگاه‌های رانندگی، رستوران، اغذیه فروشی، طباخی و فست‌فود، گرمابه، سونا و ماساژ، مراکز بازی و تفریحی وگیم‌نت، باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی، تالار پذیرایی و سالن مراسم، قهوه‌خانه، چایخانه و تریا مشمول این طرح بازگشایی نبوده و تا اطلاع ثانوی امکان بازگشایی آنها وجود ندارد.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: تمام واحدهای صنفی مشمول صنوف پرخطر در سراسر استان موظف هستند مطابق مصوبات و بخشنامه‌های گذشته ستاد ملی کرونا عمل کرده و تحت هیچ عنوان تا اطلاع ثانوی نسبت به بازگشایی واحدهای خود اقدام نکنند.

کد خبر 499813

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha