نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: دنیا در جریان کرونا متوجه تمدن نوین اسلامی شد زیرا فعالیت‌هایی که برای مبارزه با شیوع کرونا در برخی کشورهای اسلامی توسط مسلمانان ناب انجام شد جای دیگر سابقه نداشت.

احمد علم الهدی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  احمد علم‌الهدی روز جمعه ۲۲ فروردین ماه در متنی که در پایگاه اطلاع رسانی وی با عنوان خطبه مکتوب نماز جمعه منتشر شد افزود: مردم ایران در این جریان از همه اقشار در حوزه درمان و پزشکی مجاهدانه فعالیت کردند و با حرکت‌های جهادی وارد عرصه شدند، تمام مشاغل، کار و فعالیت‌های روزانه خود را در خدمت درمان و پیشگیری از این بیماری قرار دادند که بی‌نظیر بود.

وی ادامه داد: اگر مجموعه این قضایا را که به‌ عنوان علائم ظهور است بررسی کنیم، جوهره‌اش یک واقعیت است و آن این است که حوادث آخرالزمان، مردم را بیشتر متوجه خدا می‌کند و افراد متوجه اسلام و امتیازات آن می‌شوند.

وی گفت: در این جریان بسیاری از بت‌پرستان به خاطر ناامیدی از خداهای سنگی و چوبی خود، بت‌ها را در دریا ریختند و به خدا توجه کردند که این وقایع یکی از علائم ظهور امام زمان (عج) است.

امام جمعه مشهد همچنین با اشاره به سالروز ولادت امام زمان (عج) افزود: این هیجاناتی که در شب نیمه شعبان از درون خانه‌ها و منازل و پشت‌بام‌ها با چشمان اشکبار بلند شد و جشن‌های خیابانی پرهیجان که طی چند شب در خیابان‌های مشهد به مناسبت این ایام برگزار شد، از یک شیرینی و حلاوت و جلوه عشقی برخوردار بود و این نیمه شعبان خاص شاید بیش از دیگر سال‌ها در این شهر و کشور جلوه داشت.

وی با بیان اینکه در بین تمام این مناظر، یک منظره تلخ و شیرین در مشهد داشتیم که از یک‌ طرف دل‌خراش بود و از یک‌ طرف جلوه عاشقانه خاصی داشت گفت: در نزدیکی نیمه‌های شب و نزدیک به سحر، مردم دل آکنده از عشق به امام زمان (عج) و مردم متدین و متعبد پناهنده به حریم مقدس امام هشتم (ع)، در حالی‌که درجه سرما زیرصفر بود و بارش برف نرم هم وجود داشت، در خیابان‌های مشرف به حرم مطهر رضوی ایستاده بودند و با چشم گریان این میلاد مسعود را به محضر مقدس امام هشتم (ع) تبریک می‌گفتند.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: این منظره از این‌ جهت تلخ بود که متولیان مجبور بودند برای حفظ سلامت مردم، در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) را ببندند و مردم برای عرض تبریک ولادت حضرت مهدی (عج) به امام هشتم (ع) در خیابان، در دل سرما و زیر بارش برف نرم قرار بگیرند اما از این جهت شیرین بود که دلدادگی مردم به ولایت امام هشتم (ع) و امام زمان (عج) و عشق و عبودیت خاص مردم در شب نیمه شعبان که شب احیا بود، به این شکل جلوه پیدا کرد و این امر عشق و اعتقاد و عبودیت خاص دلدادگان حضرت امام رضا (ع) را نمایش داد.

وی ادامه داد: امیدواریم عزیزان ما در ستاد ملی مقابله با کرونا با آن اعتقادی که خودشان دارند و ایمان و عشقی که به اهل‌ بیت (ع) دارند، برای بازگشایی حرم مطهر رضوی فکر کنند، شاید با پروتکل‌های خاصی که در نظر می‌گیرند، بشود در بارگاه امام هشتم (ع) به روی شیعه باز شود و مردم از نزدیک در این عتبه مقدسه، عشق و دلدادگی خود را به حضرت امام رضا (ع) ارائه دهند.

وی گفت: آستان قدس رضوی از یک تولیت با تدبیر و مسوولان با مدیریت قوی برخوردار است که هر نوع دستورالعملی که برای این آستان از ستاد ملی مقابله با کرونا صادر شود با هر محدودیتی در حفظ فاصله‌گذاری‌های اجتماعی و برقراری لوازم پیشگیری از این بیماری، بسیار لذت‌بخش است.

امام جمعه مشهد افزود: به برکت امام زمان (عج)، این بیماری در سراسر کشور رو به نزول گذاشته و در این استان و شهر مشهد نیز آمار فوتی‌ها و مبتلایان در حال کاهش است.

وی ادامه داد: امام عصر (عج) به‌ شیعیان و عاشقان خود توجه دارند و آنان را در دنیا و آخرت از چنگ بلیات و گرفتاری رها خواهند کرد، امیدواریم عنایات امام زمان (عج) از ما قطع نشود.

به منظور پیشگیری از شیوع کرونا، نماز جمعه از نهم اسفند پارسال تاکنون در شهرهای خراسان رضوی اقامه نشده است و به همین دلیل امام جمعه مشهد خطبه‌های نماز جمعه را با عنوان خطبه مکتوب منتشر می‌کند.

کد خبر 499724

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 24
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    7 35
    نمی مردید اگه جلو اسم این سید یک آیت الله هم میذاشتید. واقعا سایت مرضی دارید
    • محمد IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
      1 1
      تاکی مردم باید چوب ندونم کاریهای شمارو بخورن
  • FR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    31 4
    تمام کسانی را که در باره باز شدن یا نشدن حرمین تصمیم گیری میکنند ، قسم میدهم که تا زمانیکه این ویروس لعنتی جان گیر از بین نرفته درهایی حرمین را باز نکنند و به حرف این و آن بی توجه باشند جان مردم خیلی با ارزش است و زیارت را هم میشود از راه دور خواند و سلام به حضرت رضا فرستاد .
    • IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
      4 0
      بنی صدر هم سید است بعد از صحبت های ایت اله در مورد تکه تکه کردن سفیر انگلیس ...
  • یک تن از مردم IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    22 2
    اخه شما رو‌...
  • جمالی IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    11 1
    خدا وندا نجات بده
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    18 4
    ... چه می گوید؟
  • AE ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    3 0
    جاهای تفریحی زیارتی و سیاحتی جزو مشاغل ممنوعه هست
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    4 1
    خدایا خدایا ما را از خرافه پرستی و ادم پرستی و بی خردی نجات بده.
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    5 0
    سلام بر همه زحمت کشان کادر پزشکی ویک خدا قوت بسیارخدا پسندانه.ویک خواهش به خدا ثواب داره اگر علم‌الهدي را كمي با مسائل پزشكي و ويروسي آشناتر كنيد
  • قهرمان IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    2 1
    خدا ما رو نجات بده
  • افشین IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    4 0
    هر وقت آقای علم الهدی اومد وسط صحن نشست و مردم هم دور و برش اونوقت منم میام اونوقت منم باورم میشه بیماری کم شده در صورتیکه ستاد کرونا مشهد را قرمز اعلام کردند این آقا می‌فرمایند رو به کاهش است
  • آرش IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    3 0
    ای خدا خودت همه ما را اصلاح كن
  • ناصر IR ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    2 1
    آیت الله علم الهدی
  • mojtaba. babanam IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    2 0
    والا چی عرض کنم
  • جوان انقلابی. اما ن افراطی IR ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    2 0
    فکری به حال ملت کنید بابا، ما داریم از گرسنگی می‌میریم.. حاج آقا شما چرا نمیگید درب خونه ها را باز کنید...
  • سعید IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    4 0
    من که با حرفهاشون موافقم. نماز جمعه را برقرار کنید تا این سید بزرگوار در تماس نزدیک با مردم قرار بگیرند. باشد که نتیجه خیر در پی داشته باشد.
  • رادیوش IT ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    3 0
    اول جان مردم باید حفظ شود بعد صحبت از زیارت کنید .خدایا ما را نجات بده
  • نی نی آزاده IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    2 0
    آیت اله یک نشان جدید در حوزه است و قبل از پهلوی سابقه ای ندارد و بزرگان عالم تشیع همه با نام هایی که برای مردم آشنا و صمیمی بودند نامیده می شدند... شیخ کلینی شیخ شیخ بهایی شیخ طوسی (سید الطایفه)و ملا که لقب بیشتر فقهای بزرگ و والا مقام شیعه بوده است ملا محمدباقر مجلسی و...
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    0 0
    تو رو به همین امام رضا قسم فتوای الکی ندین اقای علم الهدی امام رضا هم راضی به این کار نیست اگه در حرم ها باز بشه باید مردم دراز به دراز وسط خیابون بخوابن و قربونی بشن اخه چرا به عواقب کار فکر نمیکنین اونوقت در حرم باز شه شما خودت میای حرم خدایا تو رو به امام رضا خودت نجاتمون بده ما رو دست اینا نسپار
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    1 0
    سخنگوی وزارت بهداشت دیشب در خبر ساعت 9 شبکه یک گفتند که هشت شهر مسافر پذیر از جمله مشهد، آمار ابتلا و مرگ و میرشون بعد از تعطیلات بیشتر شده، جناب علم الهدی می‎فرمایند آمار ابتلا رو به کاهش گذاشته؟ تمام دنیا درهای اماکن مذهبی شان را بسته‎اند و تمام فکر و ذکرشان شده ساخت دارو و واکسن و پیدا کردن راه علاج، آن وقت ما هنوز باید ابتدایی‎ترین مسائل را هر روز برای عده‎ای شرح بدهیم. همین کار کلی وقت و انرژی از کادر درمان و وزارت بهداشت می‎گیره. نکتۀ بعد هم اینکه مگر ستاد مبارزه با کرونا و پلیس کشور اعلام نکردند برگزاری هرگونه مراسم مذهبی و راه اندازی موکب و هیئت و دسته تا اطلاع ثانوی ممنوع هست و پلیس برخورد می‎کنه؟ چرا در مشهد عده‎ای با نادیده کرفتن زحمات تمام کادرهای پزشکی کشور از خدمه و نیروهای حراستی بیمارستان‎ها تا پزشکان و پرستاران و تکنسین‎های آزمایشگاه‎ها، همه رو یک شبه به باد دادن؟ این بندگان خدا بیشتر از یک ماهه که خانواده‎شون رو ندیدن، خسته هستن، خوبه که در کنار فوت مردم عادی بخاطر کرونا شاهد فوت پرستارها و پزشکان هم هستیم، آخه یک زره معرفت داشته باشیم دل امام زمان بیشتر شاد میشه
  • محسن IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    1 1
    بابا اصل که خداست رافراموش کردهایم چسبیده ایم به فرع
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    0 1
    کیا بجای آیت الله طالقانی و مفتح ومطهریها صدوقي ها ودکتر چمران ودکتر شریعتیها ودانشمندان نشسته اند
  • مرتضی IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    0 1
    جانم سید جانم سید .... درود خدا بر این سید عزیز .