وعده واریز وام یک‌میلیون تومانی به‌حساب ۲۳ میلیون خانوار یارانه‌بگیر همچنان در چرخه بروکراسی اداری دولت گرفتار مانده و توضیح دقیقی در مورد زمان واریز آن ارائه نشده است.

وام

همشهری آنلاین - احمد میرخدائی: پیش ‌از این برخی رسانه‌ها پیرو اظهارات رئیس سازمان برنامه‌وبودجه مبنی بر ثبت‌نام از متقاضیان این وام در سامانه یارانه نقدی، اعلام کرده بودند متقاضیان باید در سامانه www.refahi.ir ثبت‌نام کنند درحالی‌که زیرساخت هنوز هم برای ثبت‌نام از متقاضیان وام آماده نشده است.

 گزارش همشهری، در جریان برنامه‌ریزی دولت برای کنترل تبعات اقتصادی و معیشتی کرونا، رئیس‌جمهور وعده داد طبق پیشنهاد وزارت کار و بانک مرکزی، تا اردیبهشت‌ماه به همه خانوارهای یارانه بگیر، مبلغ یک ‌میلیون تومان وام با بهره ۱۲ درصد اعطا می‌شود تا آن‌ها بتوانند حداقل‌ نیازهای معیشتی خود را، در دوره شیوع کرونا، تأمین کنند تا در ادامه بعد از چند ماه تنفس، اقساط این ماه را از محل یارانه نقدی خود بپردازند.

  • یارانه بگیران در صف ثبت‌نام وام

بعد از وعده دولت برای اعطای وام به یارانه بگیران، محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه اعلام کرد تمام ۲۳ میلیون خانوار یارانه بگیر می‌توانند درخواست خود را برای دریافت این تسهیلات در سامانه مربوطه ثبت کنند تا برای آنها پرداخت شود.

در این وضعیت اگرچه نوبخت  به سامانه‌ای خاص اشاره‌ نکرده بود اما برخی رسانه‌ها در اقدامی پیش‌دستانه، سامانه یارانه نقدی، به نشانی www.refahi.ir را برای ثبت تقاضای وام یک‌میلیونی معرفی کردند که باعث شد برخی از یارانه بگیران به اشتباه بیفتند و حتی یارانه نقدی خود را اهدا کنند؛ زیرا در سامانه یارانه‌ها، اولین گزینه‌ای که پیش روی کاربر قرار می‌گیرد، بخش اهدای یارانه است و گزینه بعدی آن نیز به انصراف از یارانه اختصاص دارد. در این شرایط برخی با بی‌دقتی به‌جای تقاضای وام، مشخصات مربوط به اهدای یارانه یا انصراف از دریافت آن را تحمیل و ارسال کرده‌اند.

البته سازمان برنامه به سرعت در قبال معرفی سایت رفاهی در رسانه‌ها موضع‌گیری کرد و حتی به کسانی که به اشتباه یارانه خود را اهدا کرده‌اند اطمینان خاطر داد یارانه نقدی آن‌ها همچنان برقرار خواهد ماند و درخواست ارسال شده حذف می‌شود.

  • آخرین وضعیت وام یارانه‌ای

هفته گذشته که حسن روحانی، رئیس‌جمهور از پرداخت وام یک‌میلیون تومانی به یارانه بگیران خبر داد، زمان واریز این وام را اردیبهشت‌ماه اعلام کرد. برخی نیز پیش‌بینی می‌کنند این تسهیلات هم‌زمان با واریز یارانه نقدی در ۲۰ اردیبهشت به دست مردم برسد که البته منابع رسمی آن را تائید نکرده‌اند.

در این میان، رئیس‌جمهوری در تماس تلفنی با رئیس سازمان برنامه‌وبودجه بر تسریع در اجرای پیشبرد طرح‌های حمایتی دولت از اقشار آسیب‌پذیر تأکید کرد. حسن روحانی در گفت‌وگو با نوبخت، با اشاره به برنامه‌های دولت برای کاستن عوارض اقتصادی ناشی از توقف برخی کسب‌وکارها در دوران کرونا و تأکید بر این موضوع در بیانات دیروز رهبر معظم انقلاب، تأکید کرد: اجرای طرح اعتبار یک‌میلیون تومانی برای هر خانواده یارانه‌بگیر در اردیبهشت‌ماه با سرعت پیگیری شود.

کد خبر 499720

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    0 3
    سلام. ببخشید این وام پول نقد هستش یا فقط اعتبار خریده؟؟
  • ایرانی AE ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    3 0
    1تومن تو این وضعییت که همه کاسبها بیکار شدن میخواین بدین اونم با سود 12 درصد کجاش قرض الحسنه است
  • H IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    6 0
    اگرنقدی نباشد به درد نميخورد
  • ع IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    5 3
    ضمن عرض سلام و خسته نباشید خواهشاً این وام یک میلیون را قبل از اردیبهشت ماه پرداخت کنید خواهش دیگر بدون ثبات نام به تمامی یارانه بگیران بدهید ،با تشکر
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    9 1
    با سلام لطفا هر چه زودتر پرداختش کنید میخوام دندونام رو لمینت کنم
  • علی IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    5 7
    سلام. ببخشیدا کاسبی مردم ۴۰ روز خوابیده. یک ملیون می خواهید واریز کنید. اونم با سود ۱۲٪
  • ایمان IR ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    17 0
    آقا تو رو خدا این پول کرونایی ۴۰۰تومنی،به من بدین بابا نه درآمد دارم نه خونه نه کار نه ماشین نه حتی کسی رو دارم ازش قرض بگیرم ،پس اینا کین که بهشون دادین ولی به من ندادین؟شب عید فقط ۴۰۰هزار تومن پول داشتم به ابوالفضل قسم باورتون میشه؟
  • محمد IR ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    4 4
    چشم وامیدخیلی ازماها به کمک های دولت بود ولی بهمون کمکی نرسیداین یک میلیون هم که توی راه بادمیبردش وبهمون نمیرسه همون بهترکه بریم بیرون کسب وکاری کنیم
    • امید IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
      1 0
      سلام.عزیزم .من فدات بشم که دستت خالیه الهی به حق خدای بزرگ .مشکلت نه با این پولهای آدامس ..بلکه در کل حل بشه
  • رمضان IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    5 0
    والا راضی به زحمت نیستم اخه موندم این یک میلیون رو به کدوم زخمم بزنم قسط بدم. اجاره بدم .خرج ۵نفر رو بدم موندم با اضافیش چیکار کنم
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
    0 1
    من سرپرست خانوارم و اما شماره تلفن همراه در سامانه یارانه متعلق به کسی دیگر است. گفتن به شماره مالکیت خودت پیامک ارسال کنید. حالا چه کنم وام یک میلیونی بگیرم؟
  • وفایی IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
    1 0
    من هرچقدر پیام میدم به ۶۳۶۹ ناموفقه