همشهری آنلاین: متخصصان فنی ایران موفق شدند نخستین بار گواهینامه بازبینی فنی هواپیماهای مسافربری شرقی را کسب کنند و بازبینی 300 ساعته این هواپیماها را انجام دهند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، اصغر زراعتی - مدیر عامل هواپیمایی کاسپین - در مراسم معرفی این توانمندی متخصصان ایرانی گفت: پیش از این، بازبینی 300 ساعته این نوع هواپیماها در روسیه انجام می‌شد که برای هر فروند هواپیما 45 هزار دلار هزینه داشت.

وی افزود: از این پس از چنین هزینه‌های سنگینی جلوگیری خواهد شد. 

زراعتی گفت: متخصصان فنی ایرانی از هفته آینده برای بازبینی فنی 300 ساعته تمام هواپیماهای شرقی آمادگی لازم را دارند.

وی همچنین گفت: به زودی گواهینامه‌های بازبینی‌های فنی 600 و 800 ساعته این نوع
هواپیماها را نیز کسب خواهیم کرد.

مدیر عامل شرکت هواپیمایی کاسپین همچنین از ورود پنجمین هواپیمای ملکی این شرکت تا 12 روز آینده خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم دو فروند هواپیمای مسافربری ایرباس و دو فروند هواپیمای کوچک 100 نفری را خریداری و به ناوگان هواپیمایی کشور اضافه کنیم.

حسین خانلری رئیس سازمان هواپیمایی کشوری نیز در این مراسم با قدردانی از تلاش کارشناسان و متخصصان فنی شرکت‌های هواپیمایی گفت: هم اکنون متخصصان فنی کشورمان از توانمندی‌های لازم و منطبق با استانداردهای جهانی برای تعمیرات اساسی و سرویس‌دهی به هواپیماهای داخلی برخوردارند.

وی همچنین ایجاد شرکت "هماتک" را اقدامی اساسی برای ارائه خدمات فنی به هواپیماهای مسافربری دانست و افزود: هم اکنون هواپیماهای فوکر 50 در این شرکت بازبینی و تعمیر می‌شود.

خانلری همچنین از تعمیرات اساسی هواپیمای بوئینگ 727 خبر داد و افزود: تعمیر این هواپیما در کمترین زمان و با بالاترین دقت و کیفیت در کشور انجام شده است و به زودی به خط پروازی باز می گردد.

کد خبر 49961

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز