استاندار ایلام از بالا بودن نرخ تورم و هزینه خانوارهای ایلامی در مقیاس با میانگین کشوری خبر داد و گفت: تورم موجب گرانی و تفاوت قیمت چشمگیر خرید در ایلام شده است.

تورم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، قاسم سلیمانی دشتکی در دیدار حسین صمصامی، قائم‌مقام کمیته امداد کشور که برای معارفه مدیر کل جدید کمیته امداد به ایلام سفر کرده است، اظهار کرد: فقر و محرومیت در استان ایلام عیان است.

وی با بیان اینکه به‌رغم همه تلاش‌ها در عمر ۴۰ ساله انقلاب اسلامی چهره فقر در استان ایلام زدوده نشده است، گفت: یک‌ششم جمعیت استان ایلام زیر پوشش نهادهای حمایتی هستند.

استاندار ایلام افزود: جنگ ۸ساله، دوری از مرکز، نبود امکانات اقتصادی،  نبود سرمایه‌گذاران قَدر و نبود مراکز عمده تولید موجب شده است که استان ایلام با پدیده فقر و سختی معیشت مواجه شود.

سلیمانی دشتکی با اشاره به خدمات سال‌های اخیر کمیته امداد اظهار کرد: ایجاد تسهیلات ویژه اشتغال‌زایی، افزایش میزان کمک‌ به اقشار ضعیف و اجرای طرح خودکفایی خانوارهای زیر پوشش از خدمات کمیته امداد در استان ایلام بوده ‌که قابل‌ تقدیر است.

وی در ادامه خواهان توجه و کمک به بیماران صعب‌العلاج مددجو شد و افزود: این افراد علاوه بر درد فقر و تنگدستی، دچار درد بیماری نیز هستند و به توجه بیشتری نیاز دارند.

در ادامه سخنان استاندار ایلام، قائم‌مقام کمیته امداد کشور با معرفی قنبر موسی‌نژاد به‌ عنوان مدیر کل جدید کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام از خدمات ضیاء رضایی تقدیر کرد و قول مساعد برای پیگیری خواسته‌های استاندار ایلام داد.

کد خبر 499273

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha