مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
۰ نفر

سرپرست گروه پیش بینی و صدور آگاهی‌های جوی هواشناسی استان سمنان گفت: کشاورزان و باغبانان به منظور جلوگیری از سرمازدگی سردرختی‌ها و شکوفه‌های باغی هشدارهای پیشگیرانه را جدی بگیرند.

سرمازدگی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، نادیا میرشجاع سه‌شنبه ۱۹ فروردین با اشاره به نفوذ توده هوای سرد شمالی به استان سمنان، افزود: احتمال سرمازدگی شکوفه‌های باغی و سردرختی‌ها با توجه به کاهش محسوس دما به ویژه به هنگام شب و رسیدن دمای هوا به زیر صفر درجه سانتیگراد وجود دارد.

وی بیان کرد: عشایر و دامداران استان سمنان، با توجه به احتمال وقوع صاعقه در ارتفاعات، تا ۷۲ ساعت آینده از تردد در این مناطق خودداری کنند.

میرشجاع تصریح کرد: خسارت به محصولات باغی و زراعی با توجه به احتمال جاری شدن سیلاب و رواناب، تگرگ و وزش باد شدید و خطر وقوع صاعقه در نواحی مرتفع دور از انتظار نیست.

سرپرست گروه پیش بینی و صدور آگاهی‌های جوی هواشناسی استان سمنان ادامه داد: کشاورزان، محافظت از مزرعه‌ها و باغ‌ها و اطمینان از استحکام سازه‌ها، سالم بودن پوشش‌های پلاستیکی و بسته بودن در و پنجره‌های گلخانه‌ها را برای جلوگیری از خسارت احتمالی وزش باد شدید و تگرگ در نظر بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: لایروبی کانال‌ها و زهکش های مزارع و باغ ها به منظور خروج آب‌های سطحی ناشی از باران و هدایت رواناب ها به نهرهای آبیاری برای تغذیه سفره های زیرزمینی انجام شود.

میرشجاع ابرازداشت: کندوداران، با هدف جلوگیری از آبگرفتگی، کندوهای زنبور عسل را بالاتر از سطح زمین مستقر کنند و برای پوشش مناسب روی کندوهای زنبورعسل از برزنت‌های روغن‌اندود برای محافظت در مقابل بارش باران به کار گیرند.

وی تاکید کرد: دامداران از چرای دام در حاشیه رودخانه‌های فصلی و حاشیه دره‌ها با توجه به احتمال سیلابی شدن آن‌ها خودداری کنند.

سرپرست گروه پیش بینی و صدور آگاهی‌های جوی هواشناسی استان سمنان یادآور شد: کشاورزان و باغبانان نسبت به تخلیه آب سیستم‌های آبیاری تحت فشار و سم پاش‌ها برای جلوگیری از یخ زدگی در مناطق مرتفع اقدام کنند.

۱۹۸ هزار هکتار از وسعت استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهد که از این وسعت ۵۴ هزار هکتار اراضی باغی، ۱۱۰ هزار هکتار اراضی زراعی  است.

کارشناسان هواشناسی استان سمنان برای ۴۸ ساعت آینده براساس الگوهای پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌ای اعلام کردند که با نفوذ سامانه بارشی قوی به استان سمنان، بارش باران، رگبار و رعد و برق، در برخی نقاط تگرگ، وزش باد شدید و در ارتفاعات بارش برف، مه آلودگی و احتمال کولاک و کاهش هفت تا ۱۲ درجه سانتیگرادی دما پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 498882

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha