معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری فردیس گفت: مرکز نقاهتگاه شهید تهرانی مقدم ویژه بیماران کرونایی با تأمین اعتبار توسط شهرداری و همکاری سایر دستگاه‌ها با ظرفیت ۱۰۰ تخت، در حال تکمیل و راه‌اندازی است.

مرکز نقاهتگاه ویژه بیماران کرونایی در فردیس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، علیرضا صیاد گفت: همزمان با شیوع کرونا و تأکید استاندار البرز، قرارگاه پدافند زیستی و ستاد مقابله با کرونا با حوزه مدیران دستگاه‌ها در شهرستان تشکیل و اقدامات لازم در مورد قطع زنجیره کرونا در حوزه‌های مختلف انجام شد.

وی اضافه کرد: در شهرستان فردیس و در مجموع استان البرز میانگین برخورد مقابله با شیوع و قطع زنجیره کرونا موفق عمل کرده و توانسته وضعیت استان را از زرد به سبز تبدیل کند که آمار و ارقام موجود مؤید این مطلب است.

صیاد ضدعفونی معابر و اماکن عمومی را از جمله اقدامات ستاد مقابله با کرونی شهرستان فردیس دانست و گفت: در هر شبانه‌روز در شهرستان فردیس مساحت ۶۰ کیلومترمربع با ۲۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده توسط نیروهای جهادی و شهرداری ضدعفونی می‌شود.

معاون فرماندار فردیس به محدودیت مبادی ورودی شهرستان در راستای قطع زنجیره کرونا اشاره کرد و افزود: کنترل ورود و خروج از ۳ محور اصلی شهرستان با حدود ۱۰۰ نفر پرسنل انجام شد و در هر ایستگاه روزانه بیش از هزار نفر مورد بازدید روزانه و تب سنجی قرار گرفتند.

وی گفت: همکاری اصناف برای قطع زنجیره کرونا و تعطیلی واحدهای صنفی شهرستان ستودنی است، بیش از ۲۱ هزار واحد صنفی در سطح شهرستان وجود دارد که ۱۸ هزار و ۲۰۰ واحد آن، غیرضروری تشخیص داده‌ شده، اما همان‌طور که شاهد بودیم با تمهیدات اتاق اصناف و اتحادیه‌ها و نیز همکاری مثبت کسبه، ۹۹ درصد از واحدهای صنفی شهرستان تعطیل کردند که این سطح از تعامل و مشارکت شایسته تقدیر است.

صیاد همچنین با اشاره به نبود بیمارستان در شهرستان فردیس اظهار کرد: با تمهیدات انجام‌ شده، همکاری و نظارت شبکه بهداشت و درمان، تمام مراکز درمانی خصوصی از ابتدا تاکنون پای‌کار هستند.

وی افزود: در اداره‌های شهرستان نیز حضور مدیران به‌صورت ۱۰۰ درصد و بر اساس پروتکل ابلاغی کارکنان ادارات در قالب یک‌سوم فعال هستند و از ۲۳ فروردین نیز اداره‌ها با دوسوم نیرو در ساعت‌های اعلام‌شده، فعالیت خواهند کرد.

معاون فرماندار فردیس بیان کرد: این آمار در فردیس قابل‌ تفکیک نیست اما با تأکید استاندار البرز، آمار واقعی صادقانه به شهروندان اعلام می‌شود و بر اساس آمار اعلام‌ شده توسط رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از یکم تا روز ۱۷ فروردین در استان البرز، بیش از ۴ هزار و ۸۳ نفر مورد در خصوص کرونا در بیمارستان‌های استان بستری‌شده‌اند و اکنون۴۴۲ نفر بستری هستند. ضمن این‌که تاکنون شاهد ۳ هزار و ۳۹۸ نفر ترخیصی و ۲۰۷ نفر فوتی در سطح استان بودیم.

کد خبر 498758

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha