سه‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
۰ نفر

کامران شهلایی نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر از نگارش نمایشنامه‌ای درباره فروغ فرخزاد خبر داد.

فروغ فرخزاد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، کامران شهلایی نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر گفت: این روزها مشغول نوشتن نمایشنامه‌ای درباره فروغ فرخزاد هستم. مراحل تحقیق و پژوهش متن مدت زیادی به طول انجامیده است چون به دلیل وجود کتاب‌ها و منابع زیادی که درباره فروغ وجود دارد مطالب گنگ و نامفهوم درباره این شاعر زن پیشرو بسیار زیاد است تا جایی که برخی از تاریخ‌ها با یکدیگر همخوانی ندارند از همین رو نوشتن متنی مستند درباره فروغ فرخزاد کار بسیار سختی است. البته نگارش متن تا نیمه پیش رفته و قرار است با مساعد شدن شرایط برنامه¬ریزی‌ها برای اجرای این اثر نمایشی را آغاز کنیم.

وی ادامه داد: در این نمایشنامه به زندگی شخصی فروغ از تولد تا مرگ و همچنین زندگی حرفه‌ای او پرداخته‌ام چون او تنها شاعری است که زندگی خصوصی و اشعارش با هم درآمیخته هستند. فروغ فرخزاد از جمله پیشروترین شاعران زن ایران بوده است اما متاسفانه ادبیات نمایشی و تئاتر ایران آنطور که باید به او نپرداخته‌اند. خوشحالم که در حد بضاعتم ادای دینی به این هنرمند خواهم داشت. تلاشم این است که نگاه درست و منصفانه‌ای به شخصیت فروغ فرخزاد داشته باشم.

نویسنده نمایشنامه «شصت روز از تیر شصت» درباره نام نمایشنامه بیان کرد: هنوز نام قطعی برای این اثر انتخاب نکرده‌ام چون مهم ترین مساله در انتخاب نام یک اثر این است که مخاطب بداند، قرار است به دیدن چه اثری بنشیند و در عین حال این نام برایش جذابیت نیز داشته باشد.  

کد خبر 498736

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha