رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: رفتار مردم استان نسبت به هفته دوم فروردین ۹۹ تغییر کرده است، به‌طوری‌که شاهد حضور بیشتر مردم در سطح شهرها هستیم.

بازار زنجان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، پرویز قزلباش در نشست خبری که به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، در رابطه با روند بیماری کرونا در استان زنجان اظهار کرد: شاخص‌های موجود نشان‌دهنده روند کاهشی بیماری کرونا با شیب ملایم در استان بوده و بیماران کرونایی بستری‌ شده در بیمارستان‌ها نسبت به‌ روزهای گذشته کاهش‌ یافته و به‌ طور کلی روند بیماران بستری کرونایی در استان نزولی است.

وی افزود: موارد مثبت ابتلا به بیماری کرونا در وضعیت ثابتی بوده و در استان شاهد یک سیر خفیف کاهشی هستیم که نتیجه هفته اول و دوم فروردین ۹۹ است، اگر مردم استان همچنان نکات بهداشتی توصیه‌ شده را رعایت کنند، این روند کاهشی ادامه خواهد یافت ولی اگر بالعکس شود، به‌طوری‌که فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت نشود، قطعاً از هفته جاری شاهد روند افزایش تدریجی ابتلایان به کرونا در استان خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان ادامه داد: در رابطه با مشاغل هیچ تصمیم جدیدی در ستاد ملی مقابله با کرونا گرفته نشده و تغییری در روند باز شدن فروشگاه‌ها اتفاق نیفتاده است، بر اساس این تصمیم، از ۲۳ فروردین‌ماه شاهد برخی تغییرات جدید در این زمینه خواهیم بود. موضوعی که اکنون کاملاً در شهر محسوس است، رفت‌وآمد زیاد بوده و این موضوع حاکی از آن است که به‌تدریج به سمتی می‌رویم که زنجیره و فاصله اجتماعی دچار گسست خواهد شد.

قزلباش اظهار کرد: برخی از مشاغل (کم‌ریسک) دسته‌بندی و مشاغلی که فعالیت آنان ضروری است، با پروتکل‌های ابلاغی باز شده و به فعالیت خود ادامه خواهند داد، فرآیند موجود باید تا پایان فروردین‌ماه ادامه پیدا کند، ولی اگر ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیمی بگیرد، همه موظف به اجرای آن خواهیم بود، هرچند که در مرحله اظهار نظر و پیشنهاد نظر خودمان را بیان خواهیم کرد.

وی گفت: همچنان درمان اصلی بیماری کرونا و کنترل و مبارزه با آن روند اجتماعی و راه‌حل اجتماعی است، اکنون در این قضیه رعایت فاصله اجتماعی بوده و در کنار آن مشارکت در طرح غربالگری و نیز غربالگری آزمایشگاهی، از جمله عناصر بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشته باشیم.

این مسئول افزود: حدود ۴۰ درصد تخت‌های بیمارستانی در استان به بیماران کرونایی اختصاص داده‌ شده است، پذیرش بیماران کرونایی در همه بیمارستان‌های استان انجام می‌شود ولی تمرکز پذیرش این بیماران در بیمارستان ولی‌عصر (عج) زنجان است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان ادامه داد: وقایع انجام شده در کشورهایی با امکانات بسیار پیشرفته در خصوص کرونا نیز غیرقابل‌ تصور بوده و کنترل امور، نیازمند همراهی جدی مردم است. کادر درمانی استان با همه توان خود در حال خدمت‌رسانی است و خواهد بود ولی هدف از تذکرات داده‌ شده، پیشگیری از وارد آمدن آسیب به جامعه است.

قزلباش اضافه کرد: رسیدگی به جوانب مختلف ناشی از شیوع ویروس کرونا با همراهی دستگاه‌های دیگر ممکن شده ولی در حال حاضر وضعیت موجود نیازمند ورود و همراهی دستگاه‌های فرهنگی جامعه به لحاظ ادامه همراهی روحی و روانی برای ادامه روند کنونی، به‌ویژه پیشگیری از خستگی جامعه است.

کد خبر 498711

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha