مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
۰ نفر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان گفت: کارگران بیکار شده در پی شیوع ویروس کرونا می‌توانند بدون مراجعه حضوری با ثبت‌نام در سایت bimebikari.mcls.gov.ir از مقرری بیمه بیکاری بهره‌مند ‌شوند.

بیکاری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، رضا اسماعیلی افزود: در حال حاضر ۱۲ هزار نفر در کرمان برای دریافت بیمه بیکاری ثبت‌نام کرده‌اند که این آمار در حال افزایش است و بعد از پالایش تعداد دقیق افراد بیکاری که می‌توانند از این بیمه استفاده کنند، مشخص خواهد شد.

اسماعیلی بیان کرد: با شیوع کرونا تعدادی از واحدهای تولیدی و صنفی تعطیل شدند. بنابراین آن دسته از کارگرانی که بیمه شده اجباری هستند و بیکاری آنها غیرارادی است، می‌توانند از بیمه بیکاری استفاده کنند.

او ادامه داد: باید در این شرایط برخی کارفرمایان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و کارگران خود را اخراج نکردند و به معیشت آنان توجه داشتند. همچنین برخی کارگران سرکار بودند و تلاش کردند تولید استان تعطیل نشود.

اسماعیلی اظهار کرد: در بحران کرونا پیش‌بینی ما این است که حدود ۱۰۰ هزار شغل در کرمان آسیب دیده باشند که در حال اتخاذ تصمیماتی برای کاهش میزان این آسیب‌ها هستیم تا تبعات کمتری برای اقتصاد استان داشته باشد.

کد خبر 498510

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha