استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ورود عشایر به استان تا ۲۰ اردیبهشت ممنوع است و در صورت تمرد، عشایر جریمه می‌شوند.

کوچ عشایر

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما چهارمحال و بختیاری، هشتمین جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری ۷ مصوبه مهم داشت که تصمیم گیری در مورد ورود عشایر یکی از مصوبه‌ها بود.

اقبال عباسی افزود: تعطیلی اصناف و بازاریان تا ۲۳ فروردین همچنان ادامه دارد و بعد از این تاریخ با بررسی اجمالی کم‌خطرترین مشاغل فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

وی گفت: ریسک پذیرترین و پرخطرترین مشاغل هم به صورت پله‌ای و به مروز زمان فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: برخی از بازاریان روز و دستفروشان در شهرستان‌های لردگان و بروجن که بیشترین مبتلایان به ویروس کرونا را دارند از تعطیلی تمرد کردند و از فرمانداران این شهرستان‌ها خواسته شد تذکر لازم داده شود.

عباسی افزود: فعالیت دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ۲۳ فروردین آغاز می‌شود. همچنین کارخانه‌های تولیدی استان هم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خود را شروع می‌کنند.

وی گفت: با همکاری دانشگاه علومپزشکی، تعزیرات حکومتی، صنعت، معدن و تجارت و اصناف پروتکل‌های بهداشتی ادارات تهیه و در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

استاندار گفت: مالکان متفرقه که در شهرکرد ساکن می‌شوند باید در سامانه سیب علوم پزشکی اطلاع رسانی کنند.

عباسی افزود: بسیاری از مالکان در این سامانه اطلاع رسانی نمی‌کنند.

وی از ساکنان مجتمع‌ها و اماکن رفاهی و توریستی خواست تا در صورت مشاهده ساکنان متفرقه با سامانه ۱۹۰ تماس و مشخصات را به متخصصان علوم پزشکی اطلاع رسانی کنند تا غربالگری انجام شود.

عباسی گفت: هرگونه تجمع حتی در جشن‌های نیمه شعبان به هر بهانه‌ای تعطیل است.  

کد خبر 498506

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار چهارمحال و بختیاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha