مدیرکل پست استان آذربایجان‌شرقی از جابه‌جایی ۱۱۷ هزار مرسوله پستی استان در ۱۴ روز اول ۹۹ خبر داد و گفت: ۴ هزار و ۳۸۰ فقره از این مرسوله‌های پستی مربوط به خریدهای اینترنتی بود.

اداره پست آذربایجان‌شرقی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، محمد پوربزرگ، مدیرکل پست استان آذربایجان‌شرقی بر ضرورت استفاده همکاران از تجهیزات پیش گیرنده و بهداشتی تاکید کرد و اظهار داشت: درگیری جامعه جهانی با ویروس کرونا و بیماری‌های ناشی از این ویروس وضعیت بحرانی ایجاد کرده که دولت جمهوری اسلامی ایران نیز در راستای حفظ بهداشت و سلامتی عمومی اقدام به فاصله‌گذاری اجتماعی کرده و شعار «درخانه بمانیم» باعث افزایش ترافیک خریدهای اینترنتی و افزایش مرسولات پستی در شبکه گردیده به‌طوری‌که طی ۱۴ روزه اول سال ۹۹ بیش از ۱۱۷ هزار مرسوله پستی در استان جابه‌جا شده که از این بین ۴ هزار و ۳۸۰ فقره مربوط به خریدهای اینترنتی است.

وی خواستار استفاده از اقلام بهداشتی ماسک، شیلد حفاظتی و دستکش بهداشتی برای حفظ سلامت کارکنان و ضدعفونی مرسولات پستی شد.

پوربزرگ، در پاسخ به سوال فارس مبنی بر تاخیر برخی مرسوله‌های پستی در تحویل تصریح کرد: مرسولات پستی پیشتاز تعهد توزیع ۷۲ ساعته (سه روز کاری) دارند.

وی ادامه داد: در شرایط بحرانی حاضر مرسولات پستی در مرکز تجزیه و مبادلات تهران طی دو روز گندزدایی و قرنطینه می‌شوند و مرسولات مبدا قم، گیلان، مرکزی با حساسیت بیشتر ۳ الی ۵ روز قرنطینه می‌شوند و حسب دستورالعمل‌ها دو روز هم در مقاصد این عملیات انجام می‌گردد.

پور بزرگ ادامه داد: همچنین مضافا اینکه با کنسل شدن بسیاری از پروازها و حرکت قطارها از مبدأ تهران و نیز افزایش حجم مرسولات خرید اینترنتی ناشی از شعار «در خانه بمانیم» تاخیرهایی در توزیع مرسولات ایجاد کرده است.

مدیرکل پست استان آذربایجان‌شرقی ضمن اعلام اینکه همه دفاتر پست استان و شهرستان‌های تابعه در روزهای تعطیلات نوروز دایر بودند، ادامه داد: در اقدامی علمی به‌گونه‌ای عمل شده تا همه مرسولات وارده به پست به‌صورت کامل ضدعفونی و پیش از رهسپاری به مقصد مجدداً گندزدایی شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تمام امکانات ضدعفونی، دستکش و الکل برای پرسنل تهیه شده و محیط مراکز پستی نیز چندین نوبت در طول روز ضدعفونی می‌شود.

کد خبر 498398

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان شرقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha