مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
۰ نفر

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج اعلام کرد که در اجرای یک تفاهم‌نامه همه پسماندهای عفونی ۲ شهرستان پرجمعیت کرج و فردیس پس از جمع‌آوری بی‌خطرسازی خواهد شد.

پسماند عفونی

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از ایرنا، احمد خیری اظهار کرد: به‌تازگی تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج، اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان البرز و دانشگاه علومپزشکی استان منعقد شده که بر اساس آن همه پسماندهای عفونی مراکز درمانی، بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها و مطب‌های پزشکی ۲ شهرستان کرج و فردیس در چارچوب دستورالعمل وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی جمع‌آوری و سپس توسط یک شرکت بخش خصوصی بی‌خطرسازی خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده فهرست مراکز بهداشتی درمانی فعال که تولیدکننده پسماندهای عفونی هستند به سازمان مدیریت پسماند کرج معرفی می شوند و این سازمان بر اساس دستورالعمل وزرات بهداشت به مدیریت اصولی این دسته پسماندها اقدام می‌کند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: بر اساس قانون مدیریت پسماند، زباله‌های عفونی مراکز درمانی، بهداشتی، مطب پزشکان، بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌ها باید بی‌خطر شده و توسط شهرداری در شرایط مناسبی دفع شود.

خیری اظهار کرد: طبق این تفاهم‌نامه دانشگاه علوم‌پزشکی و اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان بر فرایند جمع‌آوری، حمل‌ونقل و دفع پسماند مراکز بهداشتی و درمانی نظارت خواهند داشت.

وی از مشخص شدن برنامه‌های کلی در خصوص مدیریت پسماندها در کارگروه مدیریت پسماند استان البرز خبر داد و گفت: با همکاری بخش خصوصی مرکز بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی نیز به‌زودی در مرکز دفع حلقه دره ایجاد خواهد شد.

روزانه بیش از ۲۰ تن زباله عفونی در ۲ شهرستان کرج و فردیس تولید می‌شود. مرکز دفن زباله‌های استان البرز (به‌استثنای شهرستان اشتهارد) در حلقه دره قرار دارد که روزانه بیش از یک هزار و ۲۰۰ زباله به این مرکز انتقال می‌یابد.

کد خبر 498362

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha