مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۹
۰ نفر

حجم آب ورودی به مخازن سدهای پنجگانه تهران از ابتدای فروردین ۹۹ تاکنون ۹۰ میلیون متر مکعب است و در مقایسه با ۱۸۴ میلیون متر مکعب سال گذشته ۵۱ درصد کاهش یافته است.

سدهای تهران در آستانه‌ سرریز

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از شرکت آب منطقه‌ای تهران، مدیر دفتر نگهداری از تاسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: اکنون ۶۸۴ میلیون مترمکعبی آب پشت سدهای پنجگانه تهران ذخیره شده است.

 محمد شهریاری اظهار کرد: افزود:حجم ذخیره آب سدهای امیرکبیر، لتیان، لار، طالقان و ماملو به ترتیب ۱۲۷، ۴۵، ۲۹، ۳۱۰و ۱۷۴ میلیون مترمکعب است که امیدواریم با توجه به ذخیره برفی مناسب در سطح حوضه آبریز سدهای مذکور و بارش‌های بهاری بتوانیم آبگیری مناسبی را در سدهای تامین کننده آب شرب کلانشهرهای تهران و کرج داشته باشیم.

شهریاری ادامه داد: از ابتدای مهر ۹۸ تا نیمه اول فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۱۲ درصدی ورودی آب به این سدها مواجه‌ بوده‌ایم.

مدیر دفتر نگهداری از تاسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران بیان کرد: در این بازه زمانی ۵۶۳ میلیون مترمکعب آب ورودی به مخازن سدهای پنجگانه تهران داشتیم که این حجم در سال آبی گذشته ۶۴۱ میلیون متر مکعب بوده است.

کد خبر 498301

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تهران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha