یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
۰ نفر

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کرمانشاه با اشاره به طرح‌هایی که در سال جدید در اولویت حمایت اعتباری قرار می‌گیرند، گفت: حمایت از تولید داخلی با نگاه به بازار استان و ارزآوری از ملاک‌های تعیین مسیر اقتصادی استان در سال ۹۹ است.

گردشگری کرمانشاه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حبیب‌الله وفایی افزود: با توجه به اینکه امسال علاوه بر تسهیلات بانکی ۲۰۰ هزار میلیارد تومان هم در قالب ردیف‌های متمرکز برای جهش تولید اختصاص‌ یافته است، فرصت مناسبی برای استان کرمانشاه فراهم‌ شده تا اعتبار بیشتری برای رونق واحدهای تولیدی و اقتصادی خود جذب کند.

حمایت از تولید با نگاه به بازار داخل

وفایی گفت: بیشتر اعتبارات استان در سال جدید به طرح‌های بزرگ اختصاص پیدا خواهد کرد، در گام نخست ۴۴ پروژه عمرانی، اقتصادی و تولیدی با رویکرد حمایت از بازار داخل جمع‌بندی و در نخستین نشست ستاد جهش تولید استان مطرح شد.

به گفته او پس از همفکری و بررسی بیشتر، تعداد نهایی پروژه‌های مصوب، مشخص می‌شود و اجرا و تکمیل آن‌ها مبنای عمل استان در سال ۹۹ قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه حمایت از تولید داخلی با نگاه به بازار استان، منطقه و کشور را یکی از معیارهای این سازمان برای اولویت‌بندی طرح‌های اقتصادی سال ۹۹ دانست و گفت: تنها راه ایجاد جهش در تولید، فعال‌سازی واحدهای راکد و اشتغال‌زایی همین مسیر است.

راه‌اندازی کامل مرز سومار

او ارزآوری و حمایت از صادرات را دیگر ملاک اولویت‌های استان در سال جدید عنوان کرد و افزود: استان کرمانشاه با ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق در سال‌های متمادی به‌عنوان یکی از دروازه‌های مهم صادرات کشور مطرح بوده است و به همین دلیل اقدامات زیرساختی، زیربنایی و عمرانی با هدف توسعه صادرات و ارزآوری یکی از ملاک‌های مهم ما در سال جدید خواهد بود که در همین زمینه تلاش می‌کنیم با تکمیل جاده، گمرک و بازارچه سومار این مرز را تا پایان سال به‌صورت کامل راه‌اندازی کنیم.

به گفته وفایی راه‌اندازی و تکمیل تأسیسات بازارچه‌های شوشمی، شیخ صله و پرویزخان هم در دستور کار خواهد بود.

او همچنین عنوان کرد: حمایت اعتباری از طرح‌های مهم حوزه‌های مختلف از جمله راه، شهرک‌های صنعتی، مجتمع‌های گلخانه‌ای و دامپروری و... هم در سال جدید در دستور کار قرار دارد.

وفایی همچنین به طرح احداث راه‌آهن کرمانشاه به خسروی اشاره کرد و افزود: ما در اواخر سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل این طرح اعتبار گرفتیم که در گام نخست راه‌آهن حدفاصل کرمانشاه تا اسلام‌آباد غرب احداث می‌شود.

اولویت اول

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه تکمیل طرح سامانه گرمسیری را اولویت اول طرح‌های اقتصادی سال ۹۹ عنوان کرد و افزود: اگر این طرح به‌صورت کامل تکمیل شود، ۲۳ هزار شغل ایجاد می‌کند که یک تحول بزرگ در حوزه اشتغال‌زایی خواهد بود.

وفایی گفت: تاکنون ۱۲ هزار میلیارد تومان برای پیشبرد سامانه گرمسیری هزینه شده که تنها منبع تأمین مالی آن صندوق توسعه ملی است و هرگونه برداشت جدید از این صندوق هم مشروط به اجازه رهبر معظم انقلاب است.

نخستین نشست ستاد جهش تولید با حضور اعضای شورای برنامه‌ریزی و اقتصاد مقاومتی استان روز شنبه ۱۶ فروردین برگزار شد.

کرمانشاه با وسعت حدود ۲۵ هزار کیلومترمربع، ۱.۵ درصد از مساحت کل کشور (هفدهمین استان) را به خود اختصاص داده و شامل ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان است.

کد خبر 497900

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha