مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
۰ نفر

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، از توسعه یک اپلیکیشن ردیابی COVID-19 اروپایی که از داده‌ها محافظت کرده، اما مکان کاربران آن را ذخیره نمی‌کند، استقبال کرد.

موبايل كرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ان‌پی‌آر، این برنامه که با ابتکار عمل اروپایی‌ها تهیه شده است، از بلوتوث تلفن‌های همراه برای ارتباط بین کاربران استفاده می‌کند. روش کار به این صورت است که کاربران در صورت نزدیک شدن به شخصی که آزمایش COVID-۱۹ را داده باشد، پیامی را از طریق بلوتوث تلفن همراه او دریافت می‌کنند.

این ابتکار که با عنوان «ردیابی حریم شخصی پان - اروپایی (PEPP-PT) شناخته می‌شود، توسط جمعی از متخصصان و دانشمندان دست‌کم ۸ کشور اروپایی و به سرپرستی موسسه Fraunhofer Heinrich Hertz آلمان تهیه شده است. پزشکان نیز می‌توانند با گرفتن مجوز از افرادی که تست کرونای آنها مثبت شده است، اطلاعات را در یک سرور مرکزی قرار داده و از آن استفاده کنند.

سازندگان این اپلیکیشن می‌گویند، امکان ردیابی دقیق‌تر افراد در معرض خطر می‌تواند باعث شود تا مشکلات قرنطینه در سراسر اروپا که فعالیت‌های اقتصادی را متوقف کرده است، کاهش یابد.
اپیدمیولوژیست‌ها می‌گویند که این نوع ردیابی می‌توان شامل بررسی دقیق‌تر اوج‌گیری شیوع ویروس هم باشد. این برنامه بدون استفاده از نام در ارتباط بلوتوثی و بدون ذخیره‌سازی داده‌های مربوط به مکان، الزامات آیین‌نامه حفاظت از اطلاعات و حریم شخصی اتحادیه اروپا را کاملا رعایت می‌کند.
برخی از کشورهای آسیایی نیز از تلفن‌های هوشمند برای ردیابی گسترش ویروس کرونا و اجرای دستورات مربوط به قرنطینه‌سازی استفاده کرده‌اند؛ اگرچه روش‌های این کشورها، قوانین سختگیرانه محافظت از داده‌ها در اروپا را نقض می‌کند. دولت آلمان قصد دارد تا اواسط ماه آوریل این اپلیکیشن را راه‌اندازی کند.


آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و نخست‌وزیران ایالتی این کشور چهارشنبه گذشته در جلسه مشترکی توافق کردند که مقررات وضع شده و محدودیت‌های زندگی اجتماعی ناشی از گسترش ویروس کرونا تا پایان تعطیلات عید پاک یعنی نوزدهم آوریل (۳۱ فروردین) ادامه پیدا کند. بر این اساس شهروندان آلمانی اجازه مسافرت در روزهای عید پاک را ندارند و دید و بازدیدهای معمول با خویشاوندان و دوستان نیز تا پایان این تعطیلات ممنوع خواهد بود.

کد خبر 497879

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha