نکته جالب در مورد علی دایی و امیر قلعه نویی تقابل چندباره آنها با هواداران خودی است. 

قلعه نویی

به گزارش همشهری آنلاین، امیر قلعه نویی در تازه ترین مصاحبه خود مدعی شده که سه بار از طرف باشگاه پرسپولیس پیشنهاد داشته که هر سه بار پاسخ او منفی بوده است. یک بار در زمان بازیگری و دو بار هم در کسوت مربیگری.

جابه جایی  بازیکن بین دو باشگاه چندان اتفاق غیر مرسومی نبوده و بودند بازیکنانی که لقب سرخابی گرفتند اما قرار گرفتن یک سرمربی روی نیمکت رقیب تنها یک بار اتفاق افتاد که مربوط به حضور بیژن ذوالفقارنسب به عنوان سرمربی استقلال است. زمانیکه این تیم در سطح اول فوتبال ایران حضور نداشت. 

قلعه نویی مدعی است در زمان مدیریت حبیب کاشانی و رویانیان از طرف هر دو مدیرعامل پرسپولیس این پیشنهاد را دریافت کرده و پاسخش به دلیل علاقه هواداران استقلال به شخص او منفی بوده. این دو پیشنهاد احتمالا مربوط به زمانی می شود که قلعه نویی در لیگ برتر قهرمانی هایی پیاپی را کسب می کرد؛ درست زمانی که پرسپولیس با علی دایی وحمید استیلی روزهای خوشی نداشت.

نکته جالب اینجاست که در همان زمان هم فتح الله زاده پیشنهاد سرمربیگری استقلال را  به علی دایی داده بود. انتقالی که به گفته مدیرعامل سابق این باشگاه تا مراحل نهایی شدن هم پیش رفته بود و تنها پا پس کشیدن فتح الله زاده بوده که آن را نهایی نکرده است. فتح الله زاده بعدها در مصاحبه ای عنوان کرده بود «   «موضوع مربوط به زمانی است که در پرسپولیس با دایی رفتار بدی می‌کردند. ما مذاکراتی هم با او کردیم و با اطمینان می‌گویم اگر من می‌خواستم این اتفاق بیفتد، حتما دایی به استقلال می‌آمد، اما خودم نخواستم و موضوع را رها کردم.»

پیشنهادی که احتمالا مربوط به دوره حبیب کاشانی است و ماجراهایی که برای علی دایی اتفاق افتاد.

نکته جالب در مورد هر دو سرمربی تقابل چندباره آنها با هوداران خودی است. کمتر هوادار پرسپولیس شادی های افراطی علی دایی در دیدار برابر پرسپولیس را فراموش کرده و نمونه خفیف تر در مورد قلعه نویی هم مشت گره کرده او در پیروزی مس کرمان برابر استقلال است. 

بعدها درگیری هواداران استقلال و پرسپولیس با سرمربیان محبوب سابق خود بیشتر هم شد و در تقابل های روبه رو حتی جو ورزشگاه هم بعضا علیه آنها شد.

این جابه جایی بزرگ شاید می توانست در زمان دیگری با توجه به اتفاقات که در این سالها افتاده رخ دهد. در آن صورت مشتهای گره کرده امیر قلعه نویی پیام آور پیروزی سرخ ها و چهره عصبی دایی رو به آسمان می توانست نیمه آبی ورزشگاه را از جا بکند.

تصویر غریبی که تا آستانه ثبت در تاریخ فوتبال ایران هم پیش رفت.

کد خبر 497743

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha