نکته مهم در تعطیلی بازار طلا و سکه درج قیمت همراه با سیر صعودی برای انواع طلا و سکه است؛ اما این قیمت‌ها چطور تعیین می‌شوند و چقدر مطمئن هستند؟

طلا 833

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، محمد کشتی آرای در خصوص نحوه تعیین قیمت طلا و سکه باتوجه به تعطیلی بازار طلا تا ۲۰ فروردین، گفت:‌ فعلاً معاملات بر اساس فرمول اونس جهانی طلا و قیمت دلار انجام می‌شود ولی از آنجایی که این معاملات بصورت محدود انجام می شود نمی تواند از دقت کافی برخوردار باشد.

وی با تأکید بر محدود بودن خرید و فروش های مجازی طلا و سکه تصریح کرد: طبق دستور اتاق اصناف کلیه واحد های طلافروشی باید تا ۲۰ فروردین تعطیل باشد بنابراین معاملات خارج از واحدهای صنفی و بصورت مجازی انجام می‌شود.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر با اشاره به اینکه امروز قیمت اونس طلای جهانی ۱۶۳۰ دلار است، به بیان قیمت طلا و سکه براساس قیمت ارز در بازار آزاد پرداخت و افزود:  قیمت سکه بهار آزادی طرح قدیم ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید ۶ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۲۱۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و ۸۷۰ هزار تومان، سکه یک گرمی ۹۸۰ هزار تومان و همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار ۶۴۱ هزار تومان و هر مثقال طلا ۲ میلیون و ۷۷۷ هزار تومان است.

کد خبر 497680

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha