کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: طبق نقشه‌های هواشناسی با تقویت ناپایداری‌های جوی برای یکشنبه و دوشنبه ۱۷ و ۱۸ فروردین در هفته جاری وقوع روان آب در برخی مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

رواناب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فاطمه زارعی افزود: با ادامه فعالیت بارشی طی امروز و فردا شاهد افزایش ابر، سرعت وزش باد و گرد و خاک، رگبار و رعد و برق و برخود صاعقه و در مناطق مستعد بارش تگرگ و مه خواهیم بود.

وی ادامه داد: روز یکشنبه با تقویت ناپایداری‌ها امکان وقوع روان آب در شهرستان‌ها زیرکوه، قاینات، درمیان، سربیشه و بخش مرکزی دور از انتظار نیست.

زارعی با بیان اینکه دامداران در این مدت از چرای دام در ارتفاعات و مردم از مسافرت‌های غیر ضرور خودداری کنند اظهار کرد: وزش باد شدید امکان خسارت به برخی مستحدثات را خواهد داشت و به علت پیش‌بینی وقوع روان آب مردم به هیچ عنوان در مسیل رودخانه ها قرار نگیرند.

وی در ادامه با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته دمای مرکز استان به ۱۰ و ۲۳ درجه سلسیوس رسید، تصریح کرد: در این مدت سربیشه با دمای ۶ و دهسلم با ۳۲ درجه سانتی‌گراد به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط استان بودند.

سامانه بارشی پنجشنبه گذشته وارد خراسان جنوبی شد و تا دوشنبه هفته جاری تقویت می‌شود اما از روز دوشنبه تا  آخر هفته از شدت آن کاسته خواهد شد.

کد خبر 497566

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha