معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با محکوم کردن حمله نظامی آمریکا به طبس در سال ۵۹ اظهار داشت: پیروزی‌های جمهوری اسلامی ایران و نظام مبتنی برحق و ولایت همواره جاری است و هر اقدام نظامی آمریکا علیه ایران شکستی مشابه حادثه طبس را برای ایالات متحده در پی خواهد داشت.

به گزارش معاونت فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، سیدمسعود جزایری درباره اقدام آمریکا برای رهایی جاسوس‌ها گفت: آنچه بعدها تحت عنوان عملیات نظامی برای رهایی گروگان‌ها  یا همان جاسوسان توسط دستگاه‌های سیاسی، امنیتی و نظامی آمریکا، علیه جمهوری اسلامی ایران  نام گرفت، در حقیقت تلاش مذبوحانه کاخ سفید برای خروج از بن‌بست و مخمصه‌ای بود که با انهدام مرکز جاسوسی‌اش در تهران به آن گرفتار شده بود. مشکلی که هم ‌کنون نیز یکی از چالش‌های واشنگتن در ایران به شمار می‌آید.

وی با اشاره به توطئه‌های نافرجام آمریکا علیه انقلاب اسلامی در همان سال‌های اولیه شکل‌گیری نظام مقدس اسلامی یادآور شد: ایالات متحده آمریکا، در شرایطی مهیای حمله نظامی به ایران و ربودن جاسوسان خود در تهران شد که آشوب‌های داخلی و فعالیت‌های ضد‌انقلاب داخلی در گوشه و کنار کشور زمینه را برای توطئه آنها آماده ساخته بود.

اما معجزه الهی چنان درسی به آنها داد که تا امروز این حادثه را خود غم‌انگیز و دردناک و تحقیرآمیز می‌دانند.

جزایری با اشاره به نقش سرنوشت‌ساز انسجام اجتماعی و وحدت ملی ایرانیان در ناکامی توطئه‌ها و تهدیدات جنگ افروزان سلطه‌طلب واشنگتن گفت: سلطه‌ستیزی در ابعاد ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی از آرمان‌های بلند ملت رشید ایران است به‌طوری‌که هم‌اکنون کشورمان به کانون الهام‌بخش ملل محروم و مستضعف جهان علیه نظام سلطه تبدیل شده است.

وی با تاکید بر انزوای تدریجی  و آشکار آمریکا در عرصه جهانی و قرار گرفتن نظام سلطه در سراشیبی سقوط و فروپاشی اظهار کرد: بدون شک طراحان نظام سلطه نوین، در حال دریافت این حقیقت هستند که دیگر دوران تسلط بر کشورها و زورگویی و زورآزمایی علیه ملت‌ها رو به افول است. در این میان نقش انقلاب اسلامی و مقاومت و ایستادگی ملت رشید و شجاع ایران که به گسترش موجب بیداری و حیات ملل جهان انجامیده است، انکار ناپذیر است.

کد خبر 49743

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز