گروه‌های تولید پروژه‌های مهم سینمایی و تلویزیونی در چین با پایان یافتن قرنطینه ناشی از شیوع کرونا کار خود را با رعایت موارد ایمنی و بهداشتی از سر گرفته‌اند.

تولید پروژه‌های سینمایی در چین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، درام جاسوسی ژانگ ییمو و سریال‌های محبوب تلویزیونی از جمله پروژه‌هایی هستند که اجازه یافته‌اند روند تولید را در چین پس از کرونا از سر بگیرند. با باز شدن درهای استودیوها و روشن شدن دوربین‌ها، نشانه‌های زندگی به صنعت فیلم و سینما در چین بازگشته و شاید در آینده نزدیک سینماها هم بازگشایی شوند.

استودیوهای سینمایی و تلویزیونی در شهرهای نینگبو، شانگهای، کینگدائو و شیان فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و تولید سریال‌هایی چون «افسانه فی» و «بسان یک رودخانه خروشان» ادامه یافته است. «تنگنا» به کارگردانی ژانگ ییمو هم یکی از مهم‌ترین پروژه‌های سینمایی در چین است که بازیگران و گروه تولید آن سر صحنه بازگشته و کار را از سر گرفته‌اند.

راه افتادن چرخ تولید در صنعت فیلم و سینما بخشی از برنامه اصلی دولت چین برای بازگرداندن قطار اقتصاد این کشور به ریل اصلی است. بازگشایی سالن‌های سینما و آغاز فعالیت دوباره مکان‌های گردشگری و البته باز شدن مدارس و برگشتن دانش‌آموزان به کلاس‌های درس هم در این راستا ارزیابی می‌شود. هر چند بسیاری از این فعالیت‌ها از ترس بازگشت موج دوم ویروس کرونا دوباره بسته و تعطیل شده‌اند.

مقام‌های مسئول در صنعت فیلم و سینمای چین برای تعطیل نشدن فعالیت‌های قوانین سختگیرانه اعمال کرده‌اند. از جمله قرنطینه شدن کامل عوامل و بازیگران و لزوم آشنایی با اطلاعات مربوط به پیشگیری از شیوع بیماری‌های فراگیر. مقام‌های محلی هم با دادن مشوق‌های مالی چون کاهش اجاره تجهیزات سینمایی و تامین غذای گروه‌ها به ادامه گردش چرخ تولید کمک می‌کنند.

کد خبر 497382

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha