مدیر امور اعتباری بانک مسکن در حالی از افزایش ۴۷ درصدی سقف تسهیلات ساخت مسکن در سال ۹۹ تا ۲۵۰ میلیون تومان خبر داد که نرخ سود این تسهیلات مشابه سال گذشته همان ۱۸ درصد باقی مانده و تغییر نکرد.

مسكن هوم پيج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، محمد حسن علمداری مدیر امور اعتباری بانک مسکن با اشاره به اینکه سقف تسهیلات ساخت مسکن در تهران به ۲۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است گفت: سقف تسهیلات ساخت مسکن بر اساس مصوبه هیات مدیره بانک مسکن با ۴۷ درصد افزایش به ۲۵۰ میلیون تومان،مراکز استانها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر ۲۳۰ میلیون تومان و در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر به ۱۸۰ میلیون تومان رسیده است.

علمداری در پاسخ به این سوال که سازندگان مسکن نرخ سود این تسهیلات را بالا می دانند اظهار داشت: نرخ سود تسهیلات ساخت مسکن در سال ۹۹ نیز همان ۱۸ درصد خواهد بود.

وی افزود: به هر حال رشد ۴۷ درصدی سقف تسهیلات تا ۸۰ درصد هزینه های ساخت را پوشش خواهد داد اما آنچه که مشخص است این است که بانک مسکن هم محدودیت هایی در پرداخت تسهیلات دارد و این نرخ همان نرخ مصوب شورای پول و اعتبار است.

به گفته وی، آمار مشارکت مدنی تسهیلات ساخت مسکن در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ بالغ بر ۵۱ درصد افزایش داشته است.

مدیر امور اعتباری بانک مسکن با بیان اینکه به طور متوسط هزینه ساخت مسکن دو و نیم میلیون تومان است گفت: افزایش ۴۷ درصدی سقف تسهیلات ساخت مسکن می تواند تا ۸۰ درصد هزینه‌های ساخت منهای هزینه های صدور پروانه ساختمانی و قیمت زمین را پوشش دهد.

علمداری افزود: بخش مسکن به دلیل ارتباط مستقیم با ۱۳۵ شغل می تواند محرک خوبی برای اقتصاد کشور و سایر صنایع باشد پس رونق بخش مسکن در سال جاری که به نام جهش تولید نامگذاری شده می تواند به تحقق این شعار کمک بسیاری کند.

کد خبر 497279

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha