اظهار نظر وزیر امور خارجه آمریکا درباره لزوم ادامه یافتن تحریم‌های کره شمالی و همزمان تاکید بر ادامه یافتن گفتگوها با پاسخ تند و واکنش جدی مقام‌های پیونگ یانگ همراه شد.

تصاویر آزمایش موشکی کره شمالی در تلویزیون سئول

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌اف‌پی، مایک پمپئو اندکی پس از آزمایش موشکی کره شمالی از همه کشورها خواست همچنان به تحریم‌های پیونگ یانگ متعهد بمانند و فشارهای سیاسی و اقتصادی خود را بر کره شمالی ادامه دهند. او در عین حال از مقام‌های کره شمالی خواسته به میز مذاکره بازگردند.

از سوی دیگر،‌ پیونگ یانگ پافشاری آمریکا را بر تحریم‌های اقتصادی مسخره و احمقانه خوانده و به واشنگتن هشدار داده است اگر تهدیدها ادامه یابد، گفتگوهای هسته‌ای و موشکی را پایان می‌دهد. کره شمالی همزمان با پیشنهاد آمریکا برای کمک در مبارزه با شیوع کروناویروس آزمایش موشک‌های کوتاه‌برد خود را از سر گرفت و به تنش‌ها با همسایگان و البته واشنگتن دامن زد.

یک مقام ارشد کره شمالی به خبرگزاری رسمی این کشور گفت: شنیدن حرف‌های احمقانه پمپئو تمام امیدهای ما را برای از سر گرفتن گفتگوها بر باد داد. ما از این پس راه خودمان را می‌رویم. از یک سو دانلد ترامپ به رهبر کره شمالی نامه می‌فرستد و پیشنهاد کمک می‌دهد و از سوی دیگر، وزیر خارجه به مردم ما توهین می‌کند. ما نمی‌دانیم فرمانده کل قوا در واشنگتن کیست.

کره شمالی یکی از انگشت‌شمار کشورها در دنیاست که هنوز آمار رسمی از تعداد بیماران مبتلا به کرونا منتشر نکرده است. برخی کارشناسان سازمان بهداشت جهانی معتقدند پیونگ یانگ پنهانکاری کرده و زیرساخت‌های بهداشتی کره شمالی آماده مبارزه به کرونا نیست.

کد خبر 496816

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    باسلام عزت ان هست که ملت ت در رفاه باشن ان از هزاران بمب و موشک قویتر در مقابل دشمن سدی میشه هیچ دشمنی جرات نگاه چپ نداره کره شمالی رزیم فاسد دیکتاتور که مردم بدبخت ش کی چطوری خوشحال باش یا گریه کنن حکومت براشون مشخص میکنه کی گریه کنن یا بخندن مردم ش به گیاهخواری رسیدن مرگ از چنین عزتی بهتر