سازمان غذا و داروی آمریکا استفاه از پلاسمادرمانی را به عنوان گزینه درمانی برای بیماران کووید-۱۹ در وضعیت بحرانی تایید کرد.

coronavirus

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هلث‌دی نیوز نخستین تایید برای کارآزمایی انسانی شیوه پلاسمادرمانی برای یک بیمار کووید-۱۹ در وضعیت بحرانی در بیمارستان متدیست هوستون تگزاس است.

این شیوه درمانی بر اساس استخراج پلاسما یا سرم خون افراد بهبودیافته است که حاوی آنتی‌بادی‌ها یا پادتن‌های تولید شده بوسیله دستگاه ایمنی است که به مبارزه با ویروس و نابودی آن کمک می‌کنند. تزریق این پلاسما به یک بیمار دیگر کمک می‌کند با استفاده از این پادتن‌ها با ویروس‌های بدن خودش بجنگند.

سرم‌درمانی برای کووید-۱۹ | داروی ویروس کرونا در خون بهبودیافتگان از بیماری

دانشمندان با ردیابی افراد اهداکننده مناسب و علاقمند در میان حدود ۲۵۰ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ که در بیمارستان‌ها مموریال هوستون در ایالت تگزاس بهبود یافته بودند، تواستند پلاسمای خون حاوی پادتن‌ها را از آنها بگیرند. از هر یکی از اهداکنندگان دارای شرایط مناسب ۲۵۰ سی‌سی پلاسمای خون گرفته شد.

امیدواری دانشمندان این است که تزریق این پلاسما حاوی پادتن به افراد دچار وضعیت بحرانی به  بهبودی آنها کمک کند و  تا زمان یافته شدن داروی موثری برای کووید--۱۹ به عنوان یک شیوه درمانی به کار رود.

کد خبر 496619

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha