مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
۰ نفر

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: دوشنبه ۱۱ فروردین‌ماه ۱۳۹۹ سد سفیدرود سرریز شد.

سد سفید رود

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، وحید خرمی گفت: به دلیل بارش‌های اخیر در حوضه آبریز بالادست سد سفیدرود ذخیره سد در وضعیت مطلوبی قرار دارد و به همین دلیل امروز سرریز شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان افزود: یک میلیارد و ۶۵ میلیون مترمکعب آب پشت سد سفیدرود جمع شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۵۲ میلیون مترمکعب بیشتر است.

خرمی خاطرنشان کرد: به دلیل سرریزشان سد سفیدرود و رهاسازی آب، برای جلوگیری از حوادث احتمالی، شهروندان از نزدیک شدن و استقرار در حاشیه و بستر رودخانه سفیدرود خودداری کنند.

وی گفت: سد سفیدرود بزرگ‌ترین سد مخزنی گیلان است، تصریح کرد: در حال حاضر آب کشاورزی موردنیاز ۱۷۲ هزار هکتار از مجموع ۲۳۸ هزار هکتار شالیزارهای موجود در استان گیلان به سد سفیدرود وابسته و از این منبع تأمین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان ورودی لحظه‌ای آب سد سفیدرود را ۲۶۱ مترمکعب بر ثانیه و خروجی لحظه‌ای را ۱۹۲ مترمکعب بر ثانیه اعلام کرد.

وی تصریح کرد: کشاورزان با توجه به توصیه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان در خصوص آماده‌سازی و انجام مقدمات اولیه کشاورزی برای تقویم زراعی اقدام کنند.

کد خبر 496558

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha