رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سالانه از سطح ۱۷ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این استان ۴۲۵ هزار تن انواع محصولات خارج از فصل برداشت و روانه بازار مصرف داخل و خارج از کشور می‌شود.

میوه های خارج از فصل

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، غلام حیدر زورقی دوشنبه ۱۱ فروردین  اظهار داشت: شهرستان‌های جنوبی سیستان و بلوچستان به‌ویژه ۲ شهرستان بندی چابهار و کنارک با توجه به هم‌جواری با آب‌های آزاد و دمای هوای مناسب در طول سال به‌عنوان یک گلخانه طبیعی بهترین شرایط و موقعیت را برای کشت انواع محصولات دارد.

وی افزود: دمای هوای این شهرها، خاک حاصلخیز، تفاوت نوع تابش خورشید و درجه حرارت این شهر با سایر نقاط کشور بهترین موقعیت برای کشت‌های گلخانه‌ای و سایر محصولات خارج از فصل را فراهم کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: تولید محصولات خارج از فصل یکی از شاخصه‌های بارز این استان بشمار می‌رود به‌طوری‌که نقش بسزایی در تأمین اقتصاد منطقه و تنظیم بازار کشور دارد.

وی هندوانه، پیاز، گوجه‌فرنگی، فلفل، بادمجان، انواع طالبی، سیب‌زمینی و سبزی‌های برگی را از عمده محصولات تولیدی خارج از فصل سیستان و بلوچستان عنوان کرد.

زورقی بیان کرد: محصولات تولیدی خارج از فصل سیستان و بلوچستان علاوه بر تأمین نیاز استان، به نقاط مختلف کشور نیز ارسال و به کشورهای مختلف ازجمله حاشیه خلیج‌فارس و روسیه هم صادر می‌شود.

سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره‌گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضاً منحصربه‌فرد ازجمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی و مرکبات دارد.

تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین‌های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هرسال توان تولید دو بار محصول را دارند.

کد خبر 496462

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha