سرپرست معاونت حمل و نقل شهرداری تهران از افزایش سرفاصله حرکت وسایل حمل و نقل عمومی در پی شیوع کرونا خبر داد.

ایستگاه مترو کیانشهر منطقه 15

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، یوسف حجت با بیان اینکه ستاد کرونا در تهران تصمیم بر کاهش خدمت رسانی وسایل حمل و نقل عمومی در پی شیوع کرونا گرفته است، گفت: برهمین اساسی تمام خطوط وسایل حمل و نقل عمومی پایش شدند تا میزان مسافران آنها احصا شود.

وی با بیان اینکه تعداد مسافران حمل و نقل عمومی به شدت کاهش یافته به گونه ای که در پی شیوع کرونا تعداد مسافران ٨۵ درصدکاهش یافته است، افزود: به دلیل تصمیم ستاد کرونای استان تهران مبنی بر کاهش ارائه خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی سرفاصله خط مترو تهران _کرج به یک ساعت افزایش یافت و مابقی خطوط مترو نیز سرفاصله حرکت قطارها به ١۵ دقیقه افزایش یافت.

حجت با تاکید براینکه تعداد اتوبوس های فعال در خطوط اتوبوسرانی نیز کاهش یافته است گفت: جالب است که بدانید در این مدت تعداد مسافران مترو کاهش یافته به گونه ای که در خط فرودگاه امام خمینی(ره) در یک روز تنها سه مسافر از آن استفاده کردند یا بعضاً دیده می شود که اتوبوس ها خالی در سطح شهر تردد می کنند.

وی افزود: این سرفاصله ها تا پایان این دوره ادامه دارد اما خطوط حمل و نقل عمومی مدام پایش می شود و در صورت افزایش تعداد مسافران سرفاصله ها کاهش می یابد اما تا زمانی که تعداد مسافران به همین تعداد باشد نمی‌توانیم ناوگان را با تعداد بیشتر وارد شهر کنیم.

حجت در مورد آخرین وضعیت اجرای طرح ترافیک در بعد از تعطیلات نوروز گفت: طرح ترافیک در شرایط کرونایی از ساعت ٨ تا ١٧ خواهد بود.

کد خبر 496457

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha