امام جمعه مشهد گفت: در کشور باید یک سیاست‌گذاری در مقابله با کرونا انجام شود امادر عرصه برنامه‌ریزی این مرکزیت وتمرکز برنامه‌ها را ناقص می‌کندلذا بایدبه برنامه‌ریزی‌های بومی توجه کرد.

علم‌الهدي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر،  امام جمعه مشهد روز گذشته دهم فروردین ماه در جلسه ستاد ویژه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در خراسان رضوی، ضمن تبریک ایام ولادت اهل بیت (ع)، اظهار کرد: در این استان خدمات ارزشمند درمانی و پزشکی که انجام گرفته، نه‌تنها خود خدمات بلکه جامعیت خدمات قابل‌تقدیر است، از نوع فعالیتی که در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی انجام می‌دهند، اخلاص می‌بارد، فعالیت عزیزان خواهر و برادر پزشک و پرستار آمیخته با اخلاص ارزشمندی است که ظهور و بروز نیز دارد و جامعیت این خدمات ذی‌قیمت است.

آیت‌الله علم‌الهدی به خدمات ارزشمند روحی به بیماران و اطرافیان آنان اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های ارزشمندی که در تسلی دادن افراد در درمان‌های روحی و روانی انجام می‌گیرد در کنار درمان بیماری، خیلی ارزشمند است و از نهادهای ارزشمندی که با دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد و استان همکاری دارند، سپاه پاسداران، آستان قدس رضوی، ارتش، نیروی انتظامی و دیگر مراکز نیز متشکرم.

امام جمعه مشهد ضمن تقدیر از بخش خصوصی و افراد خیر در پشتیبانی از خدمات درمانی، فضلا و علمای حوزه علمیه در فعالیت‌های جهادی و تغسیل اموات و حمایت‌های ارزشمند شهردار مشهد از این فعالیت‌ها، افزود: این زحمات ان‌شاءالله تنها به این تقدیرها و قدردانی‌ها تمام نمی‌شود، از همه بالاتر همه شما عزیزان خدمتگزار متدین و متعبد هستید و بر اساس عقیده و ایمانی که شما دارید، بر مبنای وعده قرآن یک در ۷۰۰ در درگاه خداوند اجر و مزد دارید.

  • توجه به عوارض اجتماعی بیماری

وی با اشاره به امکانات درمانی موجود در استان، بیان کرد: خوشبختانه خدمات گسترده درمانی به‌خوبی انجام می‌گیرد، با عنایت امام هشتم (ع)، در بیمارستان‌ها امکانات وسیعی وجود دارد که باید مجهز شود، درعین‌حال، این خدمات گسترده درمانی که در بیمارستان‌ها اجرا می‌شود به مدیریت هماهنگ نیز احتیاج دارد که اگر بعضی مراکز در مضیقه هستند، مراکز دیگر باید وارد خط کار شوند و حداکثر استفاده از ظرفیت‌ها بشود که موجب توسعه خدمات به مردم خواهد شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: تا امروز مردم همکاری کردند، جامعه ما جامعه‌ای مقاوم است، آنچه امروز کشور و جامعه ما را از کشورهای پیشرفته دنیا ممتاز کرده، مبانی اعتقادی و مقاومت‌های مردم ما نسبت به هر دستوری که صادر می‌شود، هست اما این را باید بدانیم این بنیه و مقاومت مردم حدی دارد.

  • سیاست‌گذاری متمرکز اما برنامه‌ریزی باید بومی باشد

امام جمعه مشهد اضافه کرد: آنچه نظر داده شد، ناقل افراد هستند و لذا ارتباطات اجتماعی تا اینجا محدود می‌شود «از روزی که وجود اقدس امام هشتم به شهادت رسیده بودند، در حرم بسته نشده بود اما الآن بسته شد»، این کار شده ولی می‌بینیم با همه محدودیت‌هایی که در ارتباطات ایجاد شده، آمار روز افزون است.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: وجود ستاد ملی مبارزه با کرونا در عرصه سیاست‌گذاری‌ها لازم است، در کشور باید یک سیاست‌گذاری در مقابله با کرونا انجام شود اما در عرصه برنامه‌ریزی این مرکزیت و تمرکز برنامه‌ها را ناقص می‌کند؛ در هر استانی با یک وضع خاص و فرهنگ بومی ویژه روبرو هستیم، با چالش‌ها و برتری‌های خاص آن استان مواجه هستیم، این‌که برنامه‌ای طراحی شود و از استان خراسان رضوی تا کهگیلویه و بویراحمد همان برنامه اجرا شود، مقداری کوتاه‌اندیشی و کوتاه بینی هست.

  • برنامه‌ریزی متمرکز، مشکلات جدید ایجاد می‌کند

وی متذکر شد: سیاست‌گذاری، مدیریت و نظارت باید متمرکز باشد اما متمرکز کردن برنامه‌ریزی، از دست دادن سلسله امکانات و امتیازاتی است که در برخی استان‌ها وجود دارد و ایجاد سلسله مشکلاتی هست که در برخی استان‌ها به وجود می‌آید؛ برنامه‌ریزی باید از این تمرکز دربیاید و هر استان بتواند در نوع درمان‌های پزشکی و مواجهه با عوارض اجتماعی و اقتصادی که به وجود می‌آید، برای خود برنامه‌ریزی خاصی داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی یادآور شد: وقتی مشکلاتی برای استان مطرح و در سایر کشور مطرح نیست، باید طوری برنامه‌ریزی شود که با بهره‌برداری از امکانات و امتیازاتی که در خود استان هست، این مشکلات حل شود؛ ما عوارض خودمان را به‌وسیله مسؤولان هماهنگی که داریم، بهتر می‌توانیم مدیریت کنیم.

کد خبر 496449

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 30
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    26 9
    اگر حرم را باز میگذاشتند آمار این نبود.دین با علم و عقل در تضاد نیست
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    44 4
    حاجی یک ماه دیر بستین
  • بنده خدا IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    49 2
    لطفا در حرم را باز کنید تا آقای علم الهدی به حرم بروند و بعد در حرم را ببندید ،هر چه بادا باد.من متوجه نیستم چرا مردمی که به حرم حمله کردند تا در آن را باز کنند درکی از این بیماری ندارند.دنیا دارد با این ویروس می جنگد همه را زمینگیر کرده،حالا آقای علم الهدی می گویند در این مدت کم چرا آمار افزایش رفته ،آقا در حرم را دیر بستید،دیگر خودتان دولت خودمختار شدید بازم ناراضی هستید.
  • ناشناس IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    51 3
    کرونا دکان خیلی ها را تخته کرده .
  • ایرانی FR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    36 4
    همش حرف و کاری در عمل نیست . کاش جنبه های مختلف سیاسی را کنار یگذارند و بفکر همه جامعه باشند
  • هم وطن FR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    37 4
    علم الهدی در کل منظورش اینه : کاری با ایالت خراسان نداشته باشید. اینجا همش برای من هستش.
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    35 5
    در بسته شد ولی تجمعات جلوی در و مسجد و نذری ها و.. بسته نشد
  • فرید IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    24 3
    نکته ای چالش برانگیز در سخنان ایشان وجود دارد. حاج آقا به طور ضمنی می گوید چون در استان تولید ثروت داریم از آن برای مدیریت شرایط استان بهتر استفاده خواهیم کرد. به نظر می رسد متعاقب این رویکرد شاهد عواقب ناخوشایندی خواهیم بود. نوع سامانه حکومتی ایران متفاوت از این نگاه است زیرا ما فدرالیسم نیستیم. تولید ثروت کلان و کشوری است و مدیریت منابع نیز باید به صورت متمرکز باشد. امیدوارم فهم بنده ناقص بوده باشد اما این نوع نگرش ناصواب است.
  • بهروز IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    18 2
    اینها عقل کلا جلوتر از رهبران و علمای دین حرکت میکنند
  • احمد IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    21 4
    چراافراد دین دار و مذهبی اینقدر به فکر رسیدن به حکومت هستند ختی شده می خواهند شهردار یک محل شوند دین این چنین گفته یا اینکه باید در امور مدهبی حریص باشند و امور کشورداری را به اهلش بسپارند چرا هیچ کدام از مدهبیون نمی خواهند سردمدار مبارزه با بیماری شوند یا در امور دیگری بجز رسیدن به استانداری و ریاست قدمی بردارند
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    23 5
    آقای علم الهدی کادر پزشکی کشورمون دارن با سختی و مشقت با این ویروس مبارزه میکنند میدونید یعنی چی؟؟؟ حاضرید 2 ساعت لباس فضایی تن گنید و در بیمارستان کار کنید؟ یعنی جون تان در کف دستان باشد حاضرید یا نه؟ پس لطفا با مسئولان بیگناه وزارت بهداشت همدلی و با مردم زجر کشیده همکاری و خمفکری کنید. به خدا کشور نیازمند همدلی است نه فرافکی.میدانید اگه درب های حرم امام رضا () که عشق همه ماست اگر الان باز بود چه میشد؟ فیلم سینمایی یتیم خانه ایران را ببینید خودتان متوجه میشوید
  • ناشناس TW ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    18 4
    حاج اقا بهتر نیست قصه بسته شدن حرم نخوری. از عربها یاد بگیر خانه خدا را برای امت اسلام بستند..ی کمی هم به تاریخ برگرد گل بدستان زنان مشهدی در زمان رحلت امام .اونجا. متعلق به همه .پیروان است .اون امکانات بهتر نیست در اختیار.استانهای محروم قرار گیرد .چون انها هم سهمی از انجا دارند.لااقل در پیشگاه امام شرمنده.نشی .اون دنیای هم هست باید جوابگو باشی.
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    25 2
    به خدا نمی دونستم استان ارث ایشان است
  • شهروند TW ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    25 3
    مبارکه حاج اقا مبارکه ویزای چند روزه میدی.ی فکری هم به حال این استانهای محروم کشور ما بکن
  • حسینی IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    20 3
    این صحبت از کرونا رد شد خورد به خود مختاری
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    8 3
    اقا دست ور دار از این ملت نگران ما نباشید اسلام و خدا تو قلبهای ما واعمال ما انشالله باقی خواهد ماند
  • ناشناس IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    11 1
    اقا برید مطالعه کنید تو همه زمینه ها بهترین فرصته دین رو دیگه اینقد خدشه دار نکنید
  • همشهری IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    6 6
    وقتی حرم و فوتبال همه را ببندند ولی ملت تو کوچه و خیابون ول باشند هیچ فایده ای نداره
  • مهندس IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    14 4
    همه را هم ببندند ولی ملت عین...... تو خیابون آلاف بچرخند چه فایده. حرم بسته. مغازه بسته ملت نفهم
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    11 1
    آمار کرونای امروز که افزایش بافته به دلیل لجاجت و خودخواهی یک ماه پیش امثال شما برای بستن درهای حرم و تعطیلی مملکت و قرنطینه برخی شهرها هست, اونجوری دو سه تا شهر رو کنترل میکنن الان باید تو کل ایران بجنگن...امام رضا تو قلب آدمها هست...مردم هم ازین ببعد نذری داشته باشن با نام امام رضا اهدا میکنن به مراکز درمانی...
  • Aa IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    10 3
    اول مشهد بعد قم بعد کردستان بعد آذربایجان بعد زاهدان بعد خوزستان بعد کل ایران طبق نظر ایشان فدرال اداره شود
  • Aa IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    6 5
    طبق نظر شما کل کشور باید یک ایالت با ....باشد
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    10 1
    نه جونم برو حرم را باز کن!!!!
  • رضا IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    14 3
    حاجی آقا حرم و تمامی اماکن مذهبی را باز کنید تا کرونا منهدم شود و در بیمارستانها را هم ببندید تا کمتر از جیب دولت و ملت هزینه شود . از مردم سایر کشورها هم بخواهید به توصیه شما بپیوندند و به این اماکن در ایران هجوم آورند تا مشگل جهانی کرونا هم حل شود.حد اقل این اقدام موجب در آمد تولیت ها خواهد شد که میتوانید بخشی از آن را به دولت قرض بدهید تا انشاله نفت که فروش رفت پس بدهد!!!
  • ناشناس IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    1 14
    بنظرم باید بخدا توکل نمود و نماز جماعت ها و مساجد زود باز شوند. مساجد وحرم های الهی که خودشان شفا بخش هستن.این ازمایش الهی بود که توکل علمای شیعه واقعی سنجیده شود که با بستن حرم های مقدس ‌.در این ازمایش الهی رو سفید نشدیم...چون بخدا توکل نداشتیم...
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    1 23
    حرم ها رابستید چون بخدا توکل نداشتید...از عذاب الهی بترسید...اقای علم الهدی خواهش میکنم جلوی این نااهلان را بگیرید ...چرا امور مذهب را به نااهلان سپرده اید
    • علیرضا IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
      1 0
      بسمه تعالی. عزیزان تحجرخوب نیست اگرالان درمحضرحضرت رسول صلوات الله علیه بودیم آیامیفرمودند بروی درب حرم رابازکنید تامردم به سخت‌ترین وضع بمیرند؟! درکدام دین اینقدربه اهمیت علم توصیه وتاکیدشده وب قلم سوگند خورده شده والخ قطعا دردین اسلام علم باعمل منظوربوده است علم درهمه ابعاد علم است وبقول ملاعلی علیه السلام علم نافع... مگرقرآن نفرموده بادست خودتان خودتان را به هلاکت نندازیدچرااینقدراصراربه بازشدن حرم دارید تا به شیوع این بیماری مهلک دامن بزنید؟!! مگرمانمیگییم وانت حی عندربک مرزوق! چرادرخانه زیارتنامه نخوانیم و با مراد مولایمان درددل نکنیم مگرمانمیگییم دریمنی پیش منی! مگرامام زمان عجل الله فرجه نفرمودند... واماالحوادث الواقع فارجعواالی رواة احادیثنا.. چرابه فرموده آیات عظام توجه نمیشود.. آقاتحجربذاریدکنار امام علی فرمودند همین خشکه مقدسان کمرمن را شکستند... الله اکبر
  • IR ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    7 4
    شماهم برومرقد آقاروببوس یه چی میشه دیگه
  • شیلر IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    9 0
    چطور در استان شما مراکزی که در مضیغه اند باید توسط دیگر مراکز تکمیل شوند ولی در کشور نه؟ امام رضا ع از همه کشور دوستار داره پس منافع معنوی و مادی هم برای همه است. بعضی مواقع به کشورهای مسلمان دیگر هم کمک میکنید حالا که کشور خودمون نیازمنده میخواهید همشو خودتون خرج کنید؟ اکثر درآمد از طرف همه مردمه پس باید برای همه مصرف بشه
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    5 0
    قطعا اگر بسته نشده بود از مردگان در سراسر ایران پشته می ساخت و چه بسا اقایان مخالف بسته شدن هم که الان طعنه می زنتد جزء کوچکی از ان پشته عظیم بودند. لطفا تاریخ شیوع وبا در ایران را مطالعه کنید تا بدانید اپیدمی بیماریها چه بلائی به سر خلق خدا می اورد که فقط عالمان پزشکی و متخصصان بهداشتی و پژوهشگران در ازمایشگه ها و مدلسازان روند پیشرفت بیماری با فرمول های ریاضی و امار می توانند، البته اگر فقط به خداوند عالم اتکا کنند، مشکل را حل کنند. خداوند همه ملت ایران و جهان را به راه راست هدایت کند.