سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: ایمن الظواهری مرد شماره دو القاعده طی یک نوار صوتی برنامه‌های این گروه برای هدف قرار دادن کشورهای غربی را اعلام کرد.

الظواهری که معاون ارشد بن‌لادن است طی ماه اخیر دومین پیام صوتی خود را منتشر کرد.
وی در نوار قبلی خود که 30 فروردین منتشر شد به بهانه اوضاع عراق پیکان حمله را به سوی آمریکا نشانه رفت [بیشر]و در نوار جدید خود که سه‌شنیه (3 اردیبهشت) منتشر شد کشورهای غربی که در جنگ عراق شرکت دارند را تهدید کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس،این نوار صوتی به منظور پاسخ به بیش از 900 سوال منتشر شده است که هواداران، منتقدان و خبرنگاران در ماه دسامبر سال گذشته در سایت‌های این گروه افراطی نوشته بودند.

به گزارش ایسنا، ایمن الظواهری در پاسخ به سوال یکی از هواداران القاعده که پرسیده بود آیا این گروه هنوز برنامه‌ای برای حمله به کشورهای غربی که در جنگ عراق به رهبری آمریکا و جنگ متعاقب آن شرکت کرده‌اند دارد یا خیر، گفت: پاسخ من این است: بله! ما معتقدیم که هر کشوری که در این تجاوز شرکت کرده‌ است باید از انجام این کار منع شود.

فرد شماره‌ی دوی القاعده در پاسخ به این سوال که آیا هیچ زنی در این گروه فعالیت می‌کند، گفت: خیر.

ایمن الظواهری در جوابی دیگر عنوان کرد که اگر یک مسلمان دایما در یک کشور غربی و تحت قوانین کافران زندگی کند کاری خلاف قوانین مذهبی اسلام انجام داده است.

ایمن الظواهری در نخستین پاسخ خود به سوال‌هایی که اوایل این ماه از وی پرسیده شده بود، انتقاد‌های وارده را در مورد حملات هواداران این شبکه‌ تروریستی که منجر به کشته شدن هزاران تن شده است رد کرد و مدعی شد که این گروه افراد بی‌گناه را به قتل نمی‌رساند.

به گزارش آسوشیتدپرس، آن‌گونه که از سوال‌ها بر می‌آمد، به نظر می‌رسید که هواداران این گروه تروریستی نیز همانند دیگران اطلاع زیادی در مورد عملیات و مقاصد این شبکه تروریستی ندارند.

همین‌طور به نظر می‌آمد که سوال کنندگان شک داشتند که آیا القاعده گروه‌های کوچک شبه نظامی دیگر را که تحت عنوان القاعده در اطراف خاورمیانه فعالیت می‌کنند و یا آنهایی که مستقل عمل می‌کنند به طور مستقیم کنترل می‌کند یا خیر.

بعضی از سوال کنندگان پرسیده‌اند آیا القاعده یک استراتژی بلندمدت دارد. در همین حال دیگر سوال کنندگان نیز از وی می‌خواستند تا در مورد انجام عملیات به آنها مشاوره دهد.

کد خبر 49601

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز