شمار جان‌باختگان کرونا در جهان در روز جمعه از مرز ۲۶ هزار نفر فراتر رفت. بر اساس آمار رسمی، بیشترین قربانیان این ویروس خطرناک از قاره اروپا و به ویژه در ایتالیا، اسپانیا و فرانسه گزارش شده است. شمار افراد آلوده به ویروس جدید کرونا در آمریکا نیز از چین فراتر رفت و به بیش از ۹۶ هزار نفر رسید.

آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و جهان 8 فروردین

به گزارش همشهری آنلاین، به گفته وزارت بهداشت ایران در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۴ مبتلا به ویروس کرونا در کشور جان خود را از دست دادند. به این ترتیب مجموع مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ که در ایران که جان خود را از دست داده‌اند به ۲ هزار و ۳۷۸ نفر رسید.

کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، با ارائه آمار روزانه کووید ۱۹ در ایران گفت: «بر اساس یافته‌های قطعی آزمایشگاهی و از ظهر دیروز تا امروز، ۲۹۲۶ بیمار جدید در کشور شناسایی شدند و در مجموع، تعداد بیماران مبتلا شده به کووید۱۹ در کشور تا ۸ فروردین ۱۳۹۹ در کشور به ۳۲ هزار و ۳۳۲ مورد افزایش یافت.» وی همچنین تاکید کرد که تاکنون ۱۱ هزار ۱۳۳ نفر نیز بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. جهانپور در عین حال وضعیت ۲ هزار و ۸۹۳ نفر از بیماران را بحرانی توصیف کرد.

«یورونیوز»‌ آخرین آمار و اخبار مربوط به شیوع بیماری کرونا در جهان در روز جمعه ۸ فروردین ۱۳۹۹، ۲۷مارس ۲۰۲۰ میلادی را منتشر کرده که در ادامه می‌خوانید.

آمریکا تا این زمان با ۹۶ هزار و ۹۶۸ مبتلا و یک‌هزار و ۳۸۴ فوتی در صدر جدول کشورهای کانون کرونا قرار دارد. چین با ۸۱ هزار و ۳۴۰ مورد ابتلا به لحاظ شمار مبتلایان در جایگاه دوم است. کرونا در چین تا امروز ۳ هزار و ۲۹۲ قربانی گرفته است.

ایتالیا نیز ۸۶ هزار و ۴۹۸ مبتلا و ۹ هزار و ۱۳۴ فوتی دارد. در اسپانیا تاکنون ۴ هزار و ۹۳۴ نفر بر اثر بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده و ۶۴ هزار و ۵۹ نفر به این بیماری دچار شده‌اند.اسپانیا در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۵۰۰ مورد فوتی جدید را ثبت کرد.

آمار مبتلایان در آلمان ۴۹ هزار و ۳۴۴ نفر و مجموع جان‌باختگان ۳۰۴ نفر است. شمار کل جان‌باختگان کرونا در ایران در روز جمعه به ۲ هزار و ۳۷۸ نفر و مبتلایان قطعی به ۳۲ هزار و ۳۳۲ نفر رسید. در فرانسه تاکنون هزار و ۶۹۶ تن از کرونا جان باخته و ۲۹ هزار و ۱۵۵ نفر به آن دچار شده‌اند. آمار کلی بریتانیا نیز شامل ۷۵۹ فوتی و ۱۴ هزار و ۵۷۹ مبتلاست.

کد خبر 495921

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نادر IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    4 5
    آمار ایران به صراحت کذب محض است
  • شهاب حسام ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    1 0
    مهم امار مهاره ویروسه همیشه بچه که بودیم اگه کار بدی میکردیم چون یکی دوتا بچه دیگه هم بودن خوشحال بودیم که تنها نیستیم و تنها سرزنش نمیشیم الان شده حال و روز ما
  • GB ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    0 0
    ایران هم بلاخره در زمره ده کشور پیشرفت دنیا قرار گرفت.
  • GB ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    0 0
    ایران هم بلاخره در زمره ده کشور پیشرفت دنیا قرار گرفت.
  • GB ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    0 0
    ایران هم بلاخره در زمره ده کشور پیشرفت دنیا قرار گرفت.