رئیس سازمان زندان‌ها ضمن تکذیب فوت تعدادی از زندانیان زندان بزرگ تهران و قرچک بر اثر ابتلا به کرونا اعلام کرد: درباره اعتراض روز گذشته زندان تبریز در سیما توضیح خواهم داد. 

اصغر جهانگیر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان‌ها درباره انتشار خبری مبنی بر ابتلای چند تن از زندانیان دو زندان قرچک و تهران بزرگ به بیماری کرونا و مرگ آنها گفت: چنین خبری صحت ندارد و آن را تکذیب می‌کنم. به تازگی برخی رسانه‌ها مدعی فوت دو زندانی مبتلا به کرونا در زندان قرچک ورامین شده بودند.

رئیس سازمان زندان‌ها درباره خبر شورش روز گذشته در زندان تبریز نیز می‌گوید: توضیحات تکمیلی را تا ساعتی دیگر در سیما اعلام می‌کنم. 

ویدیویی روز گذشته از اطراف زندان تبریز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که صدایی شبیه تیراندازی در آن به گوش می‌رسید و در توضیح آن نوشته شده بود «تعدادی از زندانیان در بندهای هفت و ۹ زندان مرکزی تبریز از روز گذشته در اعتراض به عدم اعطای مرخصی و خطر ابتلا به ویروس کرونا در محیط زندان از تحویل غذا خودداری کرده‌اند و این امر منجر به درگیری در این زندان شده است».

در همین راستا روابط عمومی این زندان خبر درگیری را تکذیب کرد؛ با این‌حال، خبرگزاری فارس طی خبری مدعی شد «تعدادی از زندانیان بااعتراض به عدم اعطای مرخصی، با آتش زدن پتوهای‌شان به اعتراض خود ادامه دادند که این امر منجر به ورود نیروهای امنیتی زندان به بند زندانیان شد.

گفته می شود زندانیان به سوی افسر نگهبان حمله ور شدند و وی را خلع سلاح کرده‌اند و نیروهای امنیتی در این دو بند برای آرام کردن اوضاع مجبور به تیراندازی شدند که چند نفر از زندانیان زخمی شده که به بیمارستان ارتش و نیروی انتظامی تبریز منتقل شدند. براساس این گزارش در دو بند ۷ و ۹ زندان مرکزی تبریز بیشتر زندانیان اعدامی، اراذل و اوباش و خطرناک نگهداری می‌شوند».  

ایلنا نیز نوشت: فرماندار و رئیس شورای تامین شهرستان تبریز با اشاره به اینکه علت وقوع آتش سوزی در زندان تبریز در دست بررسی است، اضافه کرد: وقوع آتش سوزی و دود ناشی از آن در فضای سربسته و حساسی مانند زندان تبریز باعث نگرانی زندانیان از یک سو و عوامل انتظامی از سوی دیگر شد و به همین دلیل نیز نیروهای انتطامی حاضر در محل برای کنترل اوضاع به حالت آماده باش درآمدند.

 فرماندار تبریز اعلام کرد: وقوع آتش‌سوزی جزیی و نگرانی ناشی از آن میان زندانیان و انتظامات زندان تبریز موجب التهاب در این مکان شد.

وی با اشاره به حضور خودروهای آتش‌نشانی و اورژانس در محل افزود: حضور عوامل این دو نهاد امدادی در رویدادهایی مانند وقوع آتش سوزی در هر مکانی از جمله زندان بدیهی و  ضروری است.  

فرماندار تبریز با  اشاره به اینکه علت وقوع آتش‌سوزی در زندان تبریز در دست بررسی است، اضافه کرد: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی و مالی نداشت و اوضاع نیز در زندان تبریز آرام است.

کد خبر 495858

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha